En allmän kontroll bara......hur många anser sig ha blivit blåsta av PostNord när det gäller inköp via nätet (Kina då speciellt). "Blåsningen" består alltså av ett email från PostNord där Du ombeds betala en viss summa för importen av ett paket, där du förvisso vet vad det är du inhandlat. Du betalar, och sedan händer…...ingenting. Jo, dina pengar är borta förstås, men bortsett från det?
Vet någon om PostNord bekymrar sig om alla paket som "försvinnar". Förmodligen inte, för om deras "avgift" samt tull/moms betalats, har ju alla parter fått det de skall ha. Ja utom Du som är mottagare då.
Jag misstänker att stölder är vanliga. Hur vanligt vet jag inte, men själv har jag drabbats av två "försvunna" försändelser. Ganska små belopp på spel, så någon personlig KK blir det ju inte...….men satan i gatan vad man kan härskna till. En siffra jag sett är att nästan 20 000 paket "försvann" under år 2017, och från officiellt PostNord-håll anser man sig förstås heeeelt oskyldig.
Vad är era erfarenheter?
Douglas
Vet någon om PostNord bekymrar sig om alla paket som "försvinnar". Förmodligen inte, för om deras "avgift" samt tull/moms betalats, har ju alla parter fått det de skall ha. Ja utom Du som är mottagare då.
Jag misstänker att stölder är vanliga. Hur vanligt vet jag inte, men själv har jag drabbats av två "försvunna" försändelser. Ganska små belopp på spel, så någon personlig KK blir det ju inte...….men satan i gatan vad man kan härskna till. En siffra jag sett är att nästan 20 000 paket "försvann" under år 2017, och från officiellt PostNord-håll anser man sig förstås heeeelt oskyldig.
Vad är era erfarenheter?
Douglas
Kommentar