Tja.. tänkte väl lägga in ett liten montering här med på min jetkärra. Blir inget avancerat som i de andra trådarna på forumet.. Utan en ARF i all sin enkelhet.
Kärran.. JSM Mini Xcalibur, en liten lagom kärra på 130cm i spännvidd.. Kommer förses med Kolibri T35 i baken.
Varför valde jag denna? Jo, dels är den i glasfiber och trä, så ingen skumvåffla denna gången. Dels tyckte jag den såg läcker ut, och sen är allt "öppet"..ta bort huven och man kommer åt allt.
Trainer.. ja, men det kan väl vara trevligt iof.. den kommer förmodligen bli hyfsad snabb ändå ;-)
Nu kommer denna montering ta lite tid, tänkte sprida ut det ett par månader, för att någon gång i Maj få upp den i luften.
Även om det är ett litet bygge, så är det inte på något sätt billigt.. ><
Motor. Kolibri T35 , servon.. ja. det blir Hitec 82mg på skev och sida. MKS på höjd (för att det var platt och fint, samt bra kraft), och Emax metalldrevade på noshjulets styrning och till den enda klaffen, då dessa två områden inte är så jättekritiska om något skulle fela. Kommer förmodligen även förses med ett multiplex gyro med.
Inte så värst dyra servon iof, och jag ser inget problem iom storleken på kärran. Skulle säkerligen fungera med Emax runt om..
Det jag har börjat med, är att montera roder på vingar, stabbe och fenor. Här har jag använt Super Phatic, då jag tycker det är trevligare att syssla med än både CA-lim och epoxy.
Fortsättning följer när nästa fas påbörjas.
Kärran.. JSM Mini Xcalibur, en liten lagom kärra på 130cm i spännvidd.. Kommer förses med Kolibri T35 i baken.
Varför valde jag denna? Jo, dels är den i glasfiber och trä, så ingen skumvåffla denna gången. Dels tyckte jag den såg läcker ut, och sen är allt "öppet"..ta bort huven och man kommer åt allt.
Trainer.. ja, men det kan väl vara trevligt iof.. den kommer förmodligen bli hyfsad snabb ändå ;-)
Nu kommer denna montering ta lite tid, tänkte sprida ut det ett par månader, för att någon gång i Maj få upp den i luften.
Även om det är ett litet bygge, så är det inte på något sätt billigt.. ><
Motor. Kolibri T35 , servon.. ja. det blir Hitec 82mg på skev och sida. MKS på höjd (för att det var platt och fint, samt bra kraft), och Emax metalldrevade på noshjulets styrning och till den enda klaffen, då dessa två områden inte är så jättekritiska om något skulle fela. Kommer förmodligen även förses med ett multiplex gyro med.
Inte så värst dyra servon iof, och jag ser inget problem iom storleken på kärran. Skulle säkerligen fungera med Emax runt om..
Det jag har börjat med, är att montera roder på vingar, stabbe och fenor. Här har jag använt Super Phatic, då jag tycker det är trevligare att syssla med än både CA-lim och epoxy.
Fortsättning följer när nästa fas påbörjas.
Kommentar