...sen på med borrmaskinen och winda tills flygkroppen bångnar...
Inte för att det är en borrmaskin i sig, men för att det omöjliggör räknande av varv.......
Jag har dock sett borrmaskiner med påmonterat räkneverk, och då hamnar ju allt i en annan dager. Då har man ju koll på varven.
Att inte ha koll på varven kan bli ödesdigert i en flygkropp byggd av skira balsapinnar......
Ok, man kan köra "på gehör", och, hmmm, utveckla sitt sinne för improvisation och fingertoppskänsla..♪ ♫ ♪ ♫....men hur länge håller det....?
Den här guiden ger en fingervisning om hur mycket gummimotorn tål.
Siffrorna anger estimerat antal möjliga varv per tum looplängd.
2 strands = 1 loop osv......
De tre vanliga gummibredderna anges.
Gäller smord gummimotor.
Ingen exakt vetenskap, men kan fungera som guide.
Drillborr och huvudräkning är tryggt (tills någon kommer och stör en och förtrollningen bryts... )....
....men en borrmaskin med räkneverk torde också fungera fint, tänker jag.....
.
Kommentar