Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Hur ansluts Ah-sensor till Futaba 14SG?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Har ju ingen T14sg, utan T18SZ så där finns en servoutgång bak på radion som man ska kunna koppla in sensorer eller Sbus-servon i för att programmera dom (Inte behövt än dock) finns det något liknande på T14SG? Isåfall kan det vara värt ett försök.
    Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
    Står man med en låda på magen säljer man korv.

    Kommentar


    • #17
      14SG har ingen servoutgång för programmering såvitt jag minns.

      Att uppgradera mjukvaran är väldigt enkelt, du behöver bara ett tomt minneskort (SD-kort), samt mjukvaran som du lägger på kortet. Följ instruktionen, det tar ca en kvart.

      Kommentar


      • #18
        Ursprungligen postat av Phastey Visa inlägg
        14SG har ingen servoutgång för programmering såvitt jag minns.

        Att uppgradera mjukvaran är väldigt enkelt, du behöver bara ett tomt minneskort (SD-kort), samt mjukvaran som du lägger på kortet. Följ instruktionen, det tar ca en kvart.
        Jodå, det finns en utgång på baksidan av sändaren.
        /Ingmar

        Kommentar


        • #19
          Ursprungligen postat av insve Visa inlägg

          Jodå, det finns en utgång på baksidan av sändaren.
          /Ingmar
          Ja det stämmer faktiskt, fel av mig

          Kommentar


          • #20
            Jag är tacksam för all hjälp, men det tycks mig som att min sändare inte accepterar någon AH-sensor. När jag går in på SENSOR så finns bara följande:
            Sensor nr 1 SBS-01T
            Sensor nr 2 SBS-01R
            Sensor nr 3-5 SBS-01/02A
            Sensor nr 6-7 SBS-01V
            Sensor nr 8-15 SBS-01/02G
            Sensor nr 16-31 INHIBIT

            Därpå följer RELOAD REGISTER RELOCATE SET SLOT

            Det finns sålunda ingen sensor CURR-1678. Vad jag förstår så är angivna sensorer för temp, rpm, altitude,, volt och GPS. Jag har uppdaterat sändaren till senaste version 8. Om nu Futaba har en Ah-sensor SBS-01C, varför accepterar inte en uppdaterad 14SG den sensorn? Har jag köpt en för billig sändare?

            Kommentar


            • #21
              Ah-sensor SBS-01C passar inte till T14SG utan till de dyrare T16Mz, T18MZ osv. Du måste ha CURR-1678 som finns att köpa på Autopartner (eller motsvarande). Har du kollat vilka slot som är lediga i radion (det måste vara 3 i rad) och sedan ställt in censor du köpt till ett startslot enligt instruktionen.
              Hoppsan! Läste inte ditt svar noggrant nog, du har ju lediga slot från 16 och uppåt (där det står INHIBIT) Ställ in slot 16 i censorn och anslut den enligt instruktionen så borde det fungera.

              /Ingmar
              Senast redigerad av insve ; 2020-02-29, 20:17 .

              Kommentar

              Arbetar...
              X