Om detta är ditt första besök, börja med att kolla Vanliga frågor. Du behöver registrera dig samt svara på bekräftelsemailet innan du kan posta inlägg. För att börja visa inlägg, välj det underforum du vill besöka genom att välja fliken Forum härovan.
Meddelande
Minimera
Inget meddelande ännu.
Fartreglage för framtida elsegelflyget, t.ex. F5J?
Fick hem denna igår: https://hobbyking.com/en_us/dys-aria...3-6s-opto.html
Idag har jag kört den på skrivbordet och den funkar direkt ur kartongen om jag ger den 1000µs till 2000µs pulstid. Bromsfunktionen är på och det verkar som den även bromsar då man snabbt minskar "gasen". Ska kolla programmering när jag får hem en Arduino.
För övrigt upptäckte jag att på grund av tullhantering och moms från HK blir den billigare att köpa från RCFlight: https://www.rcflight.se/visaprodukt....32-3-6s-32-bit
Hej!
Har också beställt en DYS Aria 70 A. Leif, hoppas du kan hjälpa mig med Arduino-prylen. Kan ingenting om det. Du kanske gör en liten how to du också, på svenska...
Tack på förhand!
Jamen då är vi i samma båt då, haha. Tur att man har hela vintern på sig att greja med detta projekt.
Har kollat in den rekommenderade filmen och laddat ner howto´n så det löser sig säkert, kanske med lite hjälp från forumet.
Jag har lyckats flasha min Arduino Nano och med hjälp av den ändrat parametrar på min DYS Aria 70A BLHeli_32 ESC. Skicka ett PM om du vill ha en kort beskrivning av hur jag gjorde.
Igår provkörde jag DYS Aria BLHeli_32 35A utan problem i min TopModel "Astra". "Brake on Stop" och "Damp Mode" är aktiverade vilket funkar mycket bra för min 1:5 växlade motor med "ramp up/down" på 1,0 sek. (motorn frihjular alltså inte vid gasavdrag för att sedan slå tvärt stop utan bromsas kontinuerligt under under hela "ramp down". Notera att mina motorkörningar vara ca 15 sekunder och strömuttaget är ca 17 A.
Igår provkörde jag DYS Aria BLHeli_32 35A utan problem i min TopModel "Astra". "Brake on Stop" och "Damp Mode" är aktiverade vilket funkar mycket bra för min 1:5 växlade motor med "ramp up/down" på 1,0 sek. (motorn frihjular alltså inte vid gasavdrag för att sedan slå tvärt stop utan bromsas kontinuerligt under under hela "ramp down". Notera att mina motorkörningar vara ca 15 sekunder och strömuttaget är ca 17 A.
Tjusigt Leif.
Ja, och positiva rapporter från BARC´s hemsida UPDATED - THE FUTURE OF ESC’s for F5J ?
En pilot som flyger en annan riktig F5J-kärra, Explorer BF med DYS 70A reglage och separat sbec. En hel dag med många starter utan några problem.
Bänkprovning visade en ökning i reglage-temperaturen på bara 6 grader för en 30 sekunders motorkörning med 40 ampere.
Själv är jag ännu inte redo för test av mitt DYS 70A-reglage, men jag har inte så bråttom.
Vi behandlar personuppgifter om användare av vår webbplats genom att använda cookies och annan teknik för att leverera våra tjänster, anpassa annonsering och analysera webbplatsaktivitet. Vi kan dela viss information om våra användare med våra annonserings- och analyspartners. För mer information, se vår Sekretesspolicy.
Genom att klicka på "Jag godkänner" nedan godkänner du vår Sekretesspolicy och vår personliga databehandling och cookiepraxis som beskrivs där. Du bekräftar också att detta forum kan vara placerat utanför ditt land och du samtycker till insamling, lagring och behandling av dina uppgifter i det land där detta forum är placerat.
Kommentar