Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Fartreglage för framtida elsegelflyget, t.ex. F5J?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Fick hem denna igår:
    https://hobbyking.com/en_us/dys-aria...3-6s-opto.html
    Idag har jag kört den på skrivbordet och den funkar direkt ur kartongen om jag ger den 1000µs till 2000µs pulstid. Bromsfunktionen är på och det verkar som den även bromsar då man snabbt minskar "gasen". Ska kolla programmering när jag får hem en Arduino.
    För övrigt upptäckte jag att på grund av tullhantering och moms från HK blir den billigare att köpa från RCFlight:
    https://www.rcflight.se/visaprodukt....32-3-6s-32-bit
    Hej!
    Har också beställt en DYS Aria 70 A. Leif, hoppas du kan hjälpa mig med Arduino-prylen. Kan ingenting om det. Du kanske gör en liten how to du också, på svenska...
    Tack på förhand!

    /Ville
    "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

    Kommentar


    • #17
      Öhh, jag vet inte heller något om hur man hanterar Arduino. Ska försöka följa instruktionen i Youtubeklippet som finns i "How to".

      Kommentar


      • #18
        Jamen då är vi i samma båt då, haha. Tur att man har hela vintern på sig att greja med detta projekt.
        Har kollat in den rekommenderade filmen och laddat ner howto´n så det löser sig säkert, kanske med lite hjälp från forumet.

        /Ville
        "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

        Kommentar


        • #19
          Jag har lyckats flasha min Arduino Nano och med hjälp av den ändrat parametrar på min DYS Aria 70A BLHeli_32 ESC. Skicka ett PM om du vill ha en kort beskrivning av hur jag gjorde.

          Kommentar


          • #20
            Leif,jag tackar dig här också för en bra "howto"

            /Ville
            "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

            Kommentar


            • #21
              Igår provkörde jag DYS Aria BLHeli_32 35A utan problem i min TopModel "Astra". "Brake on Stop" och "Damp Mode" är aktiverade vilket funkar mycket bra för min 1:5 växlade motor med "ramp up/down" på 1,0 sek. (motorn frihjular alltså inte vid gasavdrag för att sedan slå tvärt stop utan bromsas kontinuerligt under under hela "ramp down". Notera att mina motorkörningar vara ca 15 sekunder och strömuttaget är ca 17 A.

              Kommentar


              • #22
                Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
                Igår provkörde jag DYS Aria BLHeli_32 35A utan problem i min TopModel "Astra". "Brake on Stop" och "Damp Mode" är aktiverade vilket funkar mycket bra för min 1:5 växlade motor med "ramp up/down" på 1,0 sek. (motorn frihjular alltså inte vid gasavdrag för att sedan slå tvärt stop utan bromsas kontinuerligt under under hela "ramp down". Notera att mina motorkörningar vara ca 15 sekunder och strömuttaget är ca 17 A.
                Tjusigt Leif.

                Ja, och positiva rapporter från BARC´s hemsida UPDATED - THE FUTURE OF ESC’s for F5J ?
                En pilot som flyger en annan riktig F5J-kärra, Explorer BF med DYS 70A reglage och separat sbec. En hel dag med många starter utan några problem.
                Bänkprovning visade en ökning i reglage-temperaturen på bara 6 grader för en 30 sekunders motorkörning med 40 ampere.
                Själv är jag ännu inte redo för test av mitt DYS 70A-reglage, men jag har inte så bråttom.

                /Ville
                "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

                Kommentar

                Arbetar...
                X