Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Har SMFF fått storhetsvansinne!!

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen postat av Bengt Visa inlägg
    Minnet är kort!! SMFF gjorde detta på och under en lång period under 1990-talet ända in på 2000-talet då var det inget problem. Jag tycker att alla som har synpunkter ska komma till Förbundsmötet och passa på att se till att det blir så bra som möjligt. Tyvärr så kan inte detta media ännu påverka besluten på mötet det kan endast de närvarande delegaterna göra. Kom på mötet och utveckla förbundet det kan ju leda till något bättre.
    Nu är det väl lite sent att komma till förbundsmötet i år och ha synpunkter på just detta. Dock var jag ju närvarande på förbundsmötet när detta beslutades och argumenterade emot förslaget. Jag tror att mina argument hade en viss inverkan, då årsmötet beslutade om att sista betalningsdag skulle vara 31:a Mars istället för 15:e Mars som var föreslaget.


    Ursprungligen postat av Lennu52 Visa inlägg
    Det är nog så att SMFF har agerat bank år klubbarna än tvärtom, i genomsnitt har nog medlemsavgifterna legat minst ca 2 månader hos klubbarna innan de kommer in till SMFF.
    Nu vet jag inte hur verkligheten ser ut i andra klubbar, men det du beskriver stämmer dåligt med hur det ser ut för oss.

    I min klubb beslutar årsmötet om medlemsavgiften, vilket brukar ske i början på februari. Oftast beslutas det om att medlemsavgiften ska vara betald senast sista februari. I realiteten får vi in ca hälften av medlemsavgifterna i tid, medan resten kommer in allteftersom flygsäsongen närmar sig. Förra året fick vi in ca 25% av medlemsavgifterna efter 31/3 och följden av denna rutin är att klubben nu kommer att få ligga ute med förbundsavgiften för några medlemmar innan vi själva fått in motsvarande medlemsavgift.

    Dock tycker jag det är lite kasst att skicka ut fakturor med sista betalningsdag 25/3 när förbundsmötet beslutat att:
    "SMFF får fakturera klubbarna under januari 85% av medlemsavgifterna som erlagts föregående år för senior, junior och familjemedlemmar per sista december med senaste betalningsdag 31 mars."


    Ursprungligen postat av petrik Visa inlägg
    Vad jag vet har vi heller aldrig fått information INNAN förbundsmötet om vad som skall avhandlas vilket vi borde få.
    Jag vet inte exakt när information om detta kom ut inför förbundsmötet 2019, men jag vet att det kom ut innan mötet, för jag har daterade anteckningar om interna diskussioner i klubben om just denna punkt. Om informationen kom innan sista anmälningsdag låter jag vara osagt.

    För 2020 års upplaga av förbundsmötet så finns all information redan uppe, bl.a. med en del spännande stadgeändringsförslag från styrelsen.

    Kommentar

    Arbetar...
    X