Fortsätter med den gamla tråden från det gamla forumet, men tänker inte upprepa innehållet i den. Den som vill veta om det tidigare innehållet, får söka upp det gamla forumet.
Så- vad är nytt?
- Fiskarna som hävdade att de bevittnade kraschen ute till havs (och antecknade positionen), kan fortfarande inte förklara varför de dröjde i flera år med att rapportera sin upptäckt. De hävdar även att de kände doften av lösningsmedel i området, samt att MH370 "fladdrade omkring ungefär som en pappersdrake" när den slog ner. Sorry fiskare, men jag tror er inte.
Ocean Infinity tänker tydligen inte ge upp, inte än. Deras inhyrda fartyg Seabed Constructor har nyligen avseglat från Falklandsöarna med vad som verkar kurs mot Australien. Fartyget bör kunna angöra hamn om c:a en vecka. Frågan är vad som händer då. Mer avsökningar kring "Sjunde Bågen" kan tänka, om inte Ocean Infinity börjar agera själva. Fler och fler röster börjar höras (och höjas) om att Sjunde Bågen var en stor bluff, men än så länge verkar de vara i minoritet. Vad som kommer att hända med fartyget Seabed Constructor är inte klart. Förmodligen är det "hemligstämplat".
Mer om bluffmakare. Några hävdar att de med "100% sannolikhet" kan placera vraket av MH370 i Kambodjas djungel. Som "bevis" anför man satellitbilder. Hur en Boeing 777 med en spännvidd på nästan 60 meter skulle kunna landa i stort sett intakt i en djungel förklaras däremot inte. Det är nog "hemligstämplat" det också. En sorts markexpedition som skulle ta sig fram till den exakta positionen fick ge upp. För många hinder, för oframkomlig djungel och för många sjukdomar/personskador. Men skam den som ger sig. De (engelsmän i detta fall) avser försöka på nytt.
Till sist har vi en Australiensare vid namn Dick Philips. En sorts affärsman, som inte tänker konventionellt. Ni skall få ett exempel. Herr Philips bevittnade hur stuntmän kunde göra hopp med en motorcykel över en rad uppställda dubbeldäckarbussar. Det var ju ingen sport enligt herr Philips. Näe, man skulle göra precis tvärt om. Hopp med en dubbeldäckarbuss över ett antal motorcyklar skulle det vara. Han genomförde detta trick, och han överlevde också. Nu har han gett sig in i tranedansen kring MH370. Hans förslag är att införa en sorts avgift på alla i Australien sålda flygbiljetter. Pengarna skall avsättas till att söka efter MH370. Att införa avgiften är en sak, men det stora är hur han tänker sig att på nytt leta efter MH370. När, var och hur är den stora frågan. Jag är ganska säker på att Mr. Philips har planerat något, men vad?
I övrigt känner jag inte till att något sensationellt skulle ha inträffat angående MH370. De som mot förmodan verkligen vet håller tyst.
Douglas
Så- vad är nytt?
- Fiskarna som hävdade att de bevittnade kraschen ute till havs (och antecknade positionen), kan fortfarande inte förklara varför de dröjde i flera år med att rapportera sin upptäckt. De hävdar även att de kände doften av lösningsmedel i området, samt att MH370 "fladdrade omkring ungefär som en pappersdrake" när den slog ner. Sorry fiskare, men jag tror er inte.
Ocean Infinity tänker tydligen inte ge upp, inte än. Deras inhyrda fartyg Seabed Constructor har nyligen avseglat från Falklandsöarna med vad som verkar kurs mot Australien. Fartyget bör kunna angöra hamn om c:a en vecka. Frågan är vad som händer då. Mer avsökningar kring "Sjunde Bågen" kan tänka, om inte Ocean Infinity börjar agera själva. Fler och fler röster börjar höras (och höjas) om att Sjunde Bågen var en stor bluff, men än så länge verkar de vara i minoritet. Vad som kommer att hända med fartyget Seabed Constructor är inte klart. Förmodligen är det "hemligstämplat".
Mer om bluffmakare. Några hävdar att de med "100% sannolikhet" kan placera vraket av MH370 i Kambodjas djungel. Som "bevis" anför man satellitbilder. Hur en Boeing 777 med en spännvidd på nästan 60 meter skulle kunna landa i stort sett intakt i en djungel förklaras däremot inte. Det är nog "hemligstämplat" det också. En sorts markexpedition som skulle ta sig fram till den exakta positionen fick ge upp. För många hinder, för oframkomlig djungel och för många sjukdomar/personskador. Men skam den som ger sig. De (engelsmän i detta fall) avser försöka på nytt.
Till sist har vi en Australiensare vid namn Dick Philips. En sorts affärsman, som inte tänker konventionellt. Ni skall få ett exempel. Herr Philips bevittnade hur stuntmän kunde göra hopp med en motorcykel över en rad uppställda dubbeldäckarbussar. Det var ju ingen sport enligt herr Philips. Näe, man skulle göra precis tvärt om. Hopp med en dubbeldäckarbuss över ett antal motorcyklar skulle det vara. Han genomförde detta trick, och han överlevde också. Nu har han gett sig in i tranedansen kring MH370. Hans förslag är att införa en sorts avgift på alla i Australien sålda flygbiljetter. Pengarna skall avsättas till att söka efter MH370. Att införa avgiften är en sak, men det stora är hur han tänker sig att på nytt leta efter MH370. När, var och hur är den stora frågan. Jag är ganska säker på att Mr. Philips har planerat något, men vad?
I övrigt känner jag inte till att något sensationellt skulle ha inträffat angående MH370. De som mot förmodan verkligen vet håller tyst.
Douglas
Kommentar