Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Ännu en Tradera länk på Köp och Sälj

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Ännu en Tradera länk på Köp och Sälj

    Tradera är väl auktion och inte en sälj annons.
    Dessutom skall man k
    ommunicera via Traderas meddelandefunktion?
    Vad har det då på denna site att göra?
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
    ESU deltagare och ESU administratör
    https://www.autopartner.se/

  • #2
    Vad är egentligen problemet?
    Det är väl bara bra om man får veta vart saker man inte visste att man behöver finns att tillgå.
    Så länge det är modellflygrelaterade prylar som säljs så tycker jag att det inte är något att bli upprörd över.

    Kommentar


    • #3
      Ursprungligen postat av honken Visa inlägg
      Vad är egentligen problemet?
      Det är väl bara bra om man får veta vart saker man inte visste att man behöver finns att tillgå.
      Så länge det är modellflygrelaterade prylar som säljs så tycker jag att det inte är något att bli upprörd över.
      Tradera är auktion och inte en sälj annons.
      Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
      ESU deltagare och ESU administratör
      https://www.autopartner.se/

      Kommentar


      • #4
        Som vi diskuterat i en annan tråd så tycker jag i grunden inte heller att det är ett jätteproblem, men jag respekterar att andra kanske tycker annorlunda. Dock så har det mig veterligen inte införts någon ny regel kring detta (än?). Personligen är jag tacksam för alla tips kring modellflygprylar som är till salu, oavsett hur tipsen presenteras för mig.

        Skulle det inträffa, så är det i så fall på sin plats att också ta bort annonser där inget pris anges. T.ex. "pris - bud", "hör av er vid intresse", "ge ett vettigt bud", mfl.

        Tittade snabbt igenom de 4-5 senaste annonssidorna på forumet och hittade två "länkannonser" samt två "ge ett bud", så man drunknar inte i dem direkt...


        Kommentar


        • #5
          Ser inget problem heller med att länka till tradera, det är ju inte bara auktioner där. Det finns ju faktiskt annonser där med fast pris.
          Ett bra ställe att få nys om saker man inte visste att man behövde ;-)
          Man kan ju faktiskt i sin annons här på SMF direkt skriva att det är en länk till trader, men också skriva samma information här som där. Dvs kopiera sin tradera annons och lägga in här? Och kanske följa upp med ev budgivning hur det går. Men det betyder att annonsören får vara lite aktiv.

          Kommentar


          • #6
            Ursprungligen postat av petrik Visa inlägg

            Tradera är auktion och inte en sälj annons.
            Vad jag vet så säljer man prylar på en auktion, så nog kan det räknas som en säljannons.
            Och vad är det som är så förkastligt med auktion egentligen?
            Det är ju bara att buda det man tycker varan är värd, hur svårt kan det va?
            Vanliga säljannonser brukar ju också bli auktioner, men då åt andra hållet då snåljåparna ska pruta.
            Och som sagts så finns har många varor på Tradera till fast pris.

            Kommentar

            Arbetar...
            X