Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Annons länkar i "Köp och Sälj"

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Annons länkar i "Köp och Sälj"

    I "Köp och Sälj" borde länkning till annonser vara förbjudet. Typ jag säljer denna och sedan en länk till tradera.
    Vill man sälja på blocket eller Tradera så är det ju ok och vill man sälja här skall man lägga in en annons. Varken blocket eller tradera godkänner väl att man länkar mellan dem. Tradera är dessutom inte försäljning utan auktion.
    Om jag klickar på en annons som verkar intressant vill jag kommatill just en annons inte en länk till en annan annons.
    Senast redigerad av petrik ; 2019-04-22, 21:46 .
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
    ESU deltagare och ESU administratör
    https://www.autopartner.se/

  • #2
    Jag förstår synpunkten och kan delvis hålla med.

    Men i så fall skulle det vara bra att öppna upp för en annan möjlighet att "göra reklam" för sin annons. Syftet med att länka torde ju vara att locka en homogen grupp (alltså modellflygare) till sin annons. Skälet till att jag personligen ibland använder auktioner är för att jag är osäker på vilket värde som någon artikel kan tänkas ha (samt att jag såklart vill ha så bra betalt som möjligt)

    Kommentar


    • #3
      Jag håller med Petrik, här annonserar man på Svenskt Modellflyg och inte på Blocket eller auktionssiten Tradera.
      Vet man inte vad man man vill ha för det man säljer så ta reda på eller sätt ett pris på prylarna, men skall någon auktionera, gå direkt till auktionssiten
      inte till denna site.

      Kommentar


      • #4
        Jag köper resonemanget.

        Är det kanske då också rimligt att kräva att man, de facto, sätter ett pris på det man säljer? (Alltså inte ”lägg ett bud” t.ex)

        Kommentar


        • #5
          Ursprungligen postat av Phastey Visa inlägg
          Jag köper resonemanget.

          Är det kanske då också rimligt att kräva att man, de facto, sätter ett pris på det man säljer? (Alltså inte ”lägg ett bud” t.ex)
          Försäljning är I mitt tycke just att man säljer. Inte auktion.
          Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
          ESU deltagare och ESU administratör
          https://www.autopartner.se/

          Kommentar


          • #6
            Ursprungligen postat av petrik Visa inlägg
            I "Köp och Sälj" borde länkning till annonser vara förbjudet. Typ jag säljer denna och sedan en länk till tradera.
            Vill man sälja på blocket eller Tradera så är det ju ok och vill man sälja här skall man lägga in en annons. Varken blocket eller tradera godkänner väl att man länkar mellan dem. Tradera är dessutom inte försäljning utan auktion.
            Om jag klickar på en annons som verkar intressant vill jag kommatill just en annons inte en länk till en annan annons.
            I ett annat forum jag besöker (Robsoft), skriver man så här i sina regler: "Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna."
            Men så har man en underkategori "Blocket tips" i Säljes där man kan ge tips om egna och andras annonser på andra ställen.

            Och dessutom kan man där ändra i rubrikraden på sin annons och lägga till "Såld" när man gjort affär.
            Det är mycket bättre än att kunna radera en annons, om man t.ex. ska sälja något själv och är osäker på vilket pris man ska sätta kan man kolla gamla annonser och få en uppfattning om rätt pris.


            Kommentar


            • #7
              Ursprungligen postat av honken Visa inlägg

              I ett annat forum jag besöker (Robsoft), skriver man så här i sina regler: "Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna."
              Men så har man en underkategori "Blocket tips" i Säljes där man kan ge tips om egna och andras annonser på andra ställen.

              Och dessutom kan man där ändra i rubrikraden på sin annons och lägga till "Såld" när man gjort affär.
              Det är mycket bättre än att kunna radera en annons, om man t.ex. ska sälja något själv och är osäker på vilket pris man ska sätta kan man kolla gamla annonser och få en uppfattning om rätt pris.

              Det lät väl klockrent? Då får vi både ha kakan och äta upp den på samma gång

              Kommentar

              Arbetar...
              X