Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Layout

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    En drönare och den andra loggan.

    //Fredrik


    Klicka på bilden för större version

Namn:		Svensk drönare.png
Visningar:	189
Storlek:		828,1 KB
ID:		1550






    Klicka på bilden för större version

Namn:		Annan logga.png
Visningar:	194
Storlek:		1,03 MB
ID:		1549



    Eller vad man vill
    Klicka på bilden för större version

Namn:		Test utan bild.png
Visningar:	180
Storlek:		297,9 KB
ID:		1551
    Lite inspiration i alla fall.

    //Fredrik.

    Kommentar


    • #17
      Gillar Elgstrand men dra ner så att höjden på allt blir som glada flygplanet.
      www.modellflygnytt.se/mv.html

      Kommentar


      • #18
        Vi får se om jag förstod dig rätt? Man är ju ingen webbdesigner. Men några fler ideér blev det. Jag kan lägga ut bilderna jag har jobbat med imorgon om någon vill göra ett försök. Nu är energin slut.





        Klicka på bilden för större version

Namn:		Logga 4-bilder.png
Visningar:	192
Storlek:		827,8 KB
ID:		1582









        Klicka på bilden för större version

Namn:		logga crome 2.png
Visningar:	185
Storlek:		1,02 MB
ID:		1583











        Klicka på bilden för större version

Namn:		Logga dubbelbild.png
Visningar:	175
Storlek:		627,0 KB
ID:		1584













        Klicka på bilden för större version

Namn:		Logga utan reflex.png
Visningar:	176
Storlek:		692,2 KB
ID:		1585






        Klicka på bilden för större version

Namn:		Logga tom.png
Visningar:	208
Storlek:		153,0 KB
ID:		1586

        //Fredrik

        Kommentar


        • #19
          Kanon! Har du ritat om lille Snurren från skratch eller? Jag började med det men bara spinnern tog nästan en timme...
          //Mange

          www.strangnasmodellflygare.se

          Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

          Endast döda laxar flyter medströms...

          Kommentar


          • #20
            Tack! Nej då, jag tog bilden från AndWho https://svensktmodellflyg.org/forum/.../1513-ny-logga och plockat bort bakgrunden i Powerpoint.

            Klicka på bilden för större version  Namn: Nya flyget.png Visningar: {2 Storlek: {3Klicka på bilden för större version  Namn: Nya flyget.png Visningar: 0 Storlek: 40.3 KB ID: 1593Klicka på bilden för större version  Namn: ladda ned.jpg Visningar: {2 Storlek: {3Klicka på bilden för större version  Namn: ladda ned.jpg Visningar: 0 Storlek: 14.3 KB ID: 1596Klicka på bilden för större version  Namn: Bild logga.png Visningar: {2 Storlek: {3Klicka på bilden för större version  Namn: Bild logga.png Visningar: 0 Storlek: 28.7 KB ID: 1598

            //Fredrik
            Senast redigerad av Elgstrand ; 2019-02-19, 12:57 .

            Kommentar


            • #21
              Toppen Elgstrand att du spunnit vidare på detta!

              I mitt första förslag ville jag inte ha så mycket som stjäl fokus från bilden (därav slog jag färgerna ur SMFF loggan), men att lägga logga och flygplan på var sida om texten tycker jag kan fungera. Det skulle bli bättre om man justerade färgerna så att SMFF och flygplanet gick i samma blå/gul ton. Kan prova leka lite med det ikväll.

              Är bara amatör på grafik, men generellt så skulle jag vilja säga att en snygg formgivning använder sig av en ganska begränsad färgpalett av harmonierande färger som är återkommande i layouten.

              Jag skall se om jag inte kan rita flygplanet i vektorgrafik med. Det skulle ge mer frihet med färgläggning mm. Är det formen, färgen, eller karaktären som sådan som är viktigast att behålla? Jag är inget fan av flygplanet själv, men för er som är

              /David

              Kommentar


              • Gasman
                Gasman Kommenterade
                Redigering av en kommentar
                SMFF-loggan har jag i vektorformat om du vill ha och labba med.

              • David
                David Kommenterade
                Redigering av en kommentar
                Skicka gärna över den med pm. Ser ut som om det går lägga in bilagor där.

            • #22
              Tack ni

              Ursprungligen postat av David Visa inlägg

              ...

              I mitt första förslag ville jag inte ha så mycket som stjäl fokus från bilden (därav slog jag färgerna ur SMFF loggan), men att lägga logga och flygplan på var sida om texten tycker jag kan fungera. Det skulle bli bättre om man justerade färgerna så att SMFF och flygplanet gick i samma blå/gul ton. Kan prova leka lite med det ikväll.
              ...

              /David
              Det där vore toppen att få till snyggt, annars som du gjorde utan färger. Jag tror det kan bli snyggt och lite modernare än dagens.


              Ursprungligen postat av Ville
              ...och det ska bara vara segelflyg, tycker jag!
              Så klart det ska vara det Ville


              //Fredrik.

              Kommentar


              • #23
                Blev inte som jag tänkt... Hinner inte mer närmaste dagarna så jag laddar upp lite exempel som expertisen får granska.

                Tycker text och loggor tar för mycket av bilden
                Senast redigerad av David ; 2019-02-20, 01:01 .

                Kommentar


                • #24

                  Kommentar


                  • Gasman
                    Gasman Kommenterade
                    Redigering av en kommentar
                    Loggan i bild 3 'Nya SMF' är ju kanon! Om Snurren (planet) får sin originalkulör också är den fullständigt lysande!

                • #25
                  Jag tycker det glada flygplanet är en trevlig symbol för forumet, behåll det..

                  Kommentar


                  • #26
                    Alla dessa tycker jag är roligare än dagens version, min personliga favorit måste nog bli nummer 2 i inlägg 26.

                    Klicka på bilden för större version

Namn:		image_699.jpg
Visningar:	364
Storlek:		284,0 KB
ID:		1646


                    Senast redigerad av Elgstrand ; 2019-02-20, 11:36 .

                    Kommentar


                    • #27
                      Ursprungligen postat av Elgstrand Visa inlägg
                      Alla dessa tycker jag är roligare än dagens version, min personliga favorit måste nog bli nummer 2 i inlägg 26.
                      Håller med, bästa hittills. Men outline på maskotens propp ser lattjo ut. Blurad mot stora bakgrunden, men inte där kroppen är bakgrund.
                      Sedan är ju inte valet av banner hugget i sten. Man kan byta med jämna eller ojämna intervall.
                      /A

                      Kommentar


                      • #28
                        Jo det blir så när man lägger skuggning på bilden. Lätt att fixa, men inte värt för ett utkast.

                        Jag trodde någon skulle gå i taket över min moderata justering av loggan på slutet. Tanken var att lämna mer plats för bakgrundsbilden genom att inte ha ”svenskt modellflyg” skrivet över hela skärmen. Det kanske kan stå någon annan stans och sedan bara integrera flygplanet i en ny SMF logo, men det blev sent så jag bara slängde ihop något =). Skulle gå utveckla vidare (?)

                        Men nu har jag och Elgstrand lagt våra strån. Dags för någon annan att lägga sitt?

                        Kommentar


                        • #29
                          vBulletin stöder inte bildväxling i topbannern direkt men jag hittade lite kod på nätet som flyttar ned sökfältet till menyraden så att man får hela utrymmet till bannern och sedan skiftar bannerbild varje gång man byter flik.
                          //Mange

                          www.strangnasmodellflygare.se

                          Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

                          Endast döda laxar flyter medströms...

                          Kommentar


                          • #30
                            Varje gång man byter flik? Blir det då också varje gång sidan laddas? Slumpvisa bilder ur en folder, eller blir bara olika (men alltid samma) för varje flik?
                            Det låter i alla fall lite som önskemålet. Skall se om jag kan få upp en förfinad version på tidigare bannerförslag

                            Kommentar


                            • Gasman
                              Gasman Kommenterade
                              Redigering av en kommentar
                              Jag måste prova och se hur det funkar. Men om jag har fattat koden korrekt så är antalet bilder obegränsat. Bara att prova och se....
                          Arbetar...
                          X