Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Layout

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Layout

    Hej alla glada aviatörer!

    Ska vi ha gamla, glada flygplanet kvar som toppbanner? Eller ska vi ha något annat? Välkomna med förslag om hur toppbannern och bakgrunden ska se ut!
    //Mange

    www.strangnasmodellflygare.se

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

    Endast döda laxar flyter medströms...

  • #2
    Ha det gamla planet kvar, det heter ju fortfarande Svensktmodellflyg o då blir alla nöjda. Annars vill nån ha segelplan, en annan warbird en annan jetkärra en annan helikopter o nästa drönare bla bla bla
    Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
    Står man med en låda på magen säljer man korv.

    Kommentar


    • #3
      Lite mindre banner till vänster kanske så att man inte behöver skrolla lika mycket för att se om det hänt något.
      Går det att se olästa inlägg (sen senaste inloggningen) på något sätt?
      www.modellflygnytt.se/mv.html

      Kommentar


      • #4
        Ursprungligen postat av pgerts Visa inlägg
        Går det att se olästa inlägg (sen senaste inloggningen) på något sätt?
        Klicka på "start", inlägg med Fetstil har man inte läst?

        Jag röstar också för att ha kvar det glada flygplanet. =)
        Senast redigerad av Cox ; 2019-02-13, 20:50 .

        Kommentar


        • #5
          Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg

          Klicka på "start", inlägg med Fetstil har man inte läst?

          ..
          Är det min browser eller servern som är seg?
          När jag loggar in så är alla feta men efter att ha varit inne och kollat på något ämne så ser jag plötsligt att en del av ämnen har svagare rubrik.
          Det är bara här i detta forat som jag upplever den typen av seghet.

          www.modellflygnytt.se/mv.html

          Kommentar


          • #6
            Behöver man logga ut (om man kör sin egen privata dator)?
            Jag brukar inte logga ut och för mig så verkar rubriken uppdateras direkt.

            Kommentar


            • #7
              Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
              Behöver man logga ut (om man kör sin egen privata dator)?
              Jag brukar inte logga ut och för mig så verkar rubriken uppdateras direkt.
              Jag menar att jag startat en ny flik och då är man ju automatiskt inloggad - alltså en inloggning.
              Jag stänger fliken när jag har läst så när jag öppnar igen så blir det väl en ny inloggning?
              Jag får väl vänta tills jag får fiber tills jag får snabbare uppdatering - men som skrivet så är det bara här som jag ser att det tar tid att starta.
              www.modellflygnytt.se/mv.html

              Kommentar


              • #8
                Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
                Ska vi ha gamla, glada flygplanet kvar som toppbanner? Eller ska vi ha något annat? Välkomna med förslag om hur toppbannern och bakgrunden ska se ut!
                Om vi pratar om flygplanet som det ser ut ovan (halvsuddig och med kantutjämning mot en avvikande bakgrund) så nej då är det bättre att skrota. Om originalet i högre upplösning går att få fatt, alternativt att någon ritar om flygplanet, så ja då tycker jag att det kan vara kvar (men inte måste)

                Jag tycker att i nya SMF i första hand skall kläs så inbjudande/elegant som möjligt och därefter, om det passar, kan flygplanet vara kvar.

                Är bannern statisk eller kan det vara ett galleri med random bild varje gång sidan laddas? Jag tycker det kunde vara snyggt om bannern varierar för att visa på den stora bredd som finns inom modellflyget. Från friflygande gummisnoddar till jetmodeller typ.

                Kommentar


                • Gasman
                  Gasman Kommenterade
                  Redigering av en kommentar
                  Jag tänkte rita om den som ren vektorbaserad bild med skuggningar mm så ser det nog lite bättre ut. Och jag är helt övertygad om att det går att lägga in flera bilder som ett bildspel. Det är ju ett modernt program...

              • #9
                Det är Jocke Göransson som ritade planet för många år sen men jag tycker nog att det kan vara dags att byta ut det efter alla dessa år.

                Kommentar


                • #10
                  Tänkte ungefär så här med varierande bildbakgrund (om det går). Bifogar två exempel. Bara lekt med ändrad bakgrund och banner, men det ger fort en annan känsla på forumet.


                  Ber om ursäkt för den skamlösa bildstölden, men jag lånade av utsökta bilder som redan ligger på forumet. Tas bort om upphovsmakaren misstycker.

                  Kommentar


                  • Gasman
                    Gasman Kommenterade
                    Redigering av en kommentar
                    Mycket snyggt! Men förbundsloggan tycker jag ska vara färgsatt (den har jag i vektorformat). Sedan kanske toppbannern inte ska vara statisk utan kan variera över tid?

                  • David
                    David Kommenterade
                    Redigering av en kommentar
                    ja det var så jag tänkte. Ett galleri av snygga bilder som representerar hela modellflyget. Skala, jet, droneracer, friflyg, helikopter, konstflyg, trainer, osv...
                    Frågan är väl om det går tekniskt, men det går ju bra att ha dynamiska reklamfönster så då borde väl detta också gå.

                • #11
                  Håller med - Davids förslag var helt klart fräschare än nuvarande.

                  Kommentar


                  • #12
                    Tycker visserligen att Davids kreationer är snygga, men.. samtidigt påminner dem lite om Rcflyg.se . Jag tycker dock att det gamla flygplanet som har hängt på Svensktmodellflyg gott kan hänga med ett tag till. Det är lite som en maskot ju.

                    Kommentar


                    • #13
                      En Maskot ska man vara rädd om. Tack igen Magnus......

                      Kommentar


                      • #14
                        Jag gillar Davids förslag, klockrent. Om man vill ha kvar det lilla gula lflygplanet går ju det att få in det också. Jag testade lite i PP för skoj skull, men behöver någon bättre bild. Det lilla gula finns ju i något bättre upplösning nu. Jag testar vidare.
                        Senast redigerad av Elgstrand ; 2019-02-18, 17:15 .

                        Kommentar


                        • #15
                          Hej.

                          Några tester. Hoppas det inspererar någon mer att vara kreativ. Vore kul med en uppfräschning. Bilderna kommer från: https://unsplash.com/ De ska vara ok att använda. Finns mycket snyggt.











                          Klicka på bilden för större version

Namn:		Bild1.png
Visningar:	210
Storlek:		1,10 MB
ID:		1546
                          Senast redigerad av Elgstrand ; 2019-02-18, 19:09 .

                          Kommentar

                          Arbetar...
                          X