Om detta är ditt första besök, börja med att kolla Vanliga frågor. Du behöver registrera dig samt svara på bekräftelsemailet innan du kan posta inlägg. För att börja visa inlägg, välj det underforum du vill besöka genom att välja fliken Forum härovan.
Jag har "på omvägar" lyckats komma över byggsatsen till Schluters Jodel D-150. Spannweite 1825 mm, Rumpflänge 1475 mm, avsedd för Motor 10ccm liegend mit Schalldämpfer. Flächenblastung är ausgezeichnet, nur 55 g / kvadratdecimeter. Låter som en välflygande maskin, och byggsatsen är komplett- nästan. Ritningen saknas nämligen. Är det någon som har en sådan ritning till salu, alternativt låna ut den för kopiering?
Been there, done that. För bra många år sedan kontaktade jag honom, och han svarade att han sålt företaget och att köparen endast valde att behålla helikopterbiten. Någon byggsatsproduktion kände han inte till, utan han var ganska säker på att köparen helt sonika slängt allt han inte var intresserad av- bland det allt som rörde produktionen av Jodel D-150. Jag skall kolla lite på dieterschlutersidan som den är nu, men räknar inte med att få napp.
Kollade hans nya hemsida, och vad jag förstår har han letat upp nya jaktmarker. Listan som bl.a. visar Jodel D-150 tolkar jag som en sorts historiebeskrivning. Nya köparen (Robbe) verkade han då (när vi skickade email) inte vara riktigt nöjd med, men han skrev det inte rakt ut utan det gällde att läsa mellan raderna. Men det var då det. Kanske har det tinat upp litet sedan dess, vem vet?
Vi behandlar personuppgifter om användare av vår webbplats genom att använda cookies och annan teknik för att leverera våra tjänster, anpassa annonsering och analysera webbplatsaktivitet. Vi kan dela viss information om våra användare med våra annonserings- och analyspartners. För mer information, se vår Sekretesspolicy.
Genom att klicka på "Jag godkänner" nedan godkänner du vår Sekretesspolicy och vår personliga databehandling och cookiepraxis som beskrivs där. Du bekräftar också att detta forum kan vara placerat utanför ditt land och du samtycker till insamling, lagring och behandling av dina uppgifter i det land där detta forum är placerat.
Kommentar