Meddelande
Minimera
Inget meddelande ännu.
Hur har man tänkt här...?
Minimera
X
-
Nu ser det inte längre ut som om den vinklade armen med en liten fjäder i änden går mot kuggarna på det stora hjulet.
Däremot ser det ut som om det stora hjulet har en remskiva eller spole för upprullning av något monterad.
Fortfarande förvirrad, men på en högre nivå...
Kommentar
-
Kul att du hittade fler bilder, Kenbro...!...de var nya för mig.
Och Danne, ja det ser definitivt ut som en spole som något rullas upp på, snarare än en remskiva.
Jo, det stora hjulet roterar nog väldigt sakta, men ändå inte tillräckligt långsamt för att kunna ha en vettig timerfunktion....tror jag......
Spaken är möjligen till för att frikoppla / koppla in mekanismen, genom att flytta på kuggdrevet (på snäckskruvsaxeln)
Kanske en drivkälla för någon meccanokonstruktion...?
Funderar vidare....
...så där lagom vintage...
Kommentar
-
Jag tycker också att den fjäderbelastade armen kan frikoppla snäckdrevet från drivdrevet.
Och att det ser ut som en spole för att rulla upp någon lina.
Propellern är nog bara där för att kyla motorn.
Jag fick bilderna från en motor som såldes på Ebay för ett par dagar sedan för 4000kr.
Funderar också vidare.
-
-
Hyr en hacker (https://t.me/Blackhat_plug) Vi är ett team av professionella hackare. Vi har satt ihop de mest effektiva hackerteamen på den rena webben och darknet. Vi har inga begränsningar eller restriktioner för de jobb och tjänster vi erbjuder. (Telegram: Blackhat_plug)
Kommentar
Kommentar