Om detta är ditt första besök, börja med att kolla Vanliga frågor. Du behöver registrera dig samt svara på bekräftelsemailet innan du kan posta inlägg. För att börja visa inlägg, välj det underforum du vill besöka genom att välja fliken Forum härovan.
Jag har precis köpt en begagnad Saito 82. Tänkte ta isär och rengöra den och ev byta ut kullagren i den. Kan man köpa SKF lager eller ska man köra på SAITO original?
Sen undrar jag om man kan se om lagren ens behöver bytas ut? Tack på förhand.
SAITO lär inte tillverka kullagren själva utan köper dem från någon kullagertillverkare. Högst troligt att den är en kinesisk leverantör. Så självklart ska du köpa högkvalitativa lager från t.ex. SKF, FAG eller liknande. Du ska också välja lager med glapp C3 för att få bra livslängd. I mina listor har SAITO 82 lager av följande typ (garanterar dock det inte);
SAITO lär inte tillverka kullagren själva utan köper dem från någon kullagertillverkare. Högst troligt att den är en kinesisk leverantör. Så självklart ska du köpa högkvalitativa lager från t.ex. SKF, FAG eller liknande. Du ska också välja lager med glapp C3 för att få bra livslängd. I mina listor har SAITO 82 lager av följande typ (garanterar dock det inte);
Fram: R6-ZZ
Bak: MR6902
Tackar! Vart brukar du köpa eller är dem lätta att få tag i?
Var ett tagsedan jag pysslade med metanolmotorer. Köpte denna SAito 82 begagnad å tänkte inspektera den lite så jag skruvade isär den. Någon kunnig som kan bedömma?
Du har ju redan plockat sönder den då är det väl kanske lika bra att byta lager,
Ser bakre lite rostigt ut då behöver det bytas,
Annars om du sprutar i lite bromsrengöring i snurra på lagret känna hur det känns om det hugger,
Du har ju redan plockat sönder den då är det väl kanske lika bra att byta lager,
Ser bakre lite rostigt ut då behöver det bytas,
Annars om du sprutar i lite bromsrengöring i snurra på lagret känna hur det känns om det hugger,
Vart köper jag dessa lager i sverige? Vad kan man använda för olja när jag smörjer motorn?
Fram: R6-ZZ
Bak: MR6902
Skulle man kunna få kika i din lista vilka lager en Saito 72 ska ha?
Vi behandlar personuppgifter om användare av vår webbplats genom att använda cookies och annan teknik för att leverera våra tjänster, anpassa annonsering och analysera webbplatsaktivitet. Vi kan dela viss information om våra användare med våra annonserings- och analyspartners. För mer information, se vår Sekretesspolicy.
Genom att klicka på "Jag godkänner" nedan godkänner du vår Sekretesspolicy och vår personliga databehandling och cookiepraxis som beskrivs där. Du bekräftar också att detta forum kan vara placerat utanför ditt land och du samtycker till insamling, lagring och behandling av dina uppgifter i det land där detta forum är placerat.
Kommentar