Håller på med monteringen av en dylik tingest. Motor blir en Dynomax c423016 med 460kv. Hoppar över dekalerna och kommer att måla den istället, troligen nåt liknande den här Carbon cuben.
Meddelande
Minimera
Inget meddelande ännu.
Multiplex Funcub xl
Minimera
X
-
Funcub XL är en riktigt trevlig modell. När du ändå håller på, montera lyskitet som finns bland tillbehören direkt, det är riktigt snyggt men ett halvt elände att montera i efterhand.
Jag har sjöflugit en del med min Cub o även bogserat seglare med den. Bombluckorna är också kul o ha med fallskärmshoppare Eller godis i.Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
Står man med en låda på magen säljer man korv.
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av Per P Visa inläggFuncub XL är en riktigt trevlig modell. När du ändå håller på, montera lyskitet som finns bland tillbehören direkt, det är riktigt snyggt men ett halvt elände att montera i efterhand.
Jag har sjöflugit en del med min Cub o även bogserat seglare med den. Bombluckorna är också kul o ha med fallskärmshoppare Eller godis i.
- Gillar 1
Kommentar
-
-
Jag har använt min Funcub lite som testbänk för idéer med programmering o testa funktioner i min radio (Futaba T18SZ) som varit nya för mig. Även en del tillbehör som jag nu vet hur de funkar o känner mig bekväm med. Alla tillval monterade dvs belysning, bomblucka o bogserkrok. Väldigt övermotoriserad i RR version, har bogserat 3m seglare på 3kg o effekten räckte till det också men det gick åt ström.
Strömsensor SBS-01C är ingen dum grej o ha i elmodeller så man vet hur många mAh som gått åt ur acken och ett larm vid 75% förbrukad kapacitet.
Har någon testat hur länge ni kunnat flyga på en ack? I somras på Ripaveckan gjorde jag en långflygning med FunCuben. Flög 22min 51s på 2531mah. Acken var en vanlig Turnigy 3300mah 6s.Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
Står man med en låda på magen säljer man korv.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Per P Visa inläggJag har använt min Funcub lite som testbänk för idéer med programmering o testa funktioner i min radio (Futaba T18SZ) som varit nya för mig. Även en del tillbehör som jag nu vet hur de funkar o känner mig bekväm med. Alla tillval monterade dvs belysning, bomblucka o bogserkrok. Väldigt övermotoriserad i RR version, har bogserat 3m seglare på 3kg o effekten räckte till det också men det gick åt ström.
Strömsensor SBS-01C är ingen dum grej o ha i elmodeller så man vet hur många mAh som gått åt ur acken och ett larm vid 75% förbrukad kapacitet.
Har någon testat hur länge ni kunnat flyga på en ack? I somras på Ripaveckan gjorde jag en långflygning med FunCuben. Flög 22min 51s på 2531mah. Acken var en vanlig Turnigy 3300mah 6s.
- Gillar 2
Kommentar
-
Ursprungligen postat av mcregor Visa inläggEn klar konkurrent till Funcub XL är Grand Tundra som av det jag sett på fältet hittills är en väldigt trevlig modell av den typen och i den storleksklassen.Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
ESU deltagare och ESU administratör
https://www.autopartner.se/
Kommentar
Kommentar