Jaså, blir man den förste att klämma till med en byggtråd? Ok jag flyttar ifrån gamla sajten då:
Först en bildserie på hur det hela rört dig framåt.
Som synes blir kroppen gul med mörkblå stabbe. Blå-gult passar bra i dessa stundande VM-tider. Sedan senaste inlägg är balansen testad, vilket ledde till att jag flyttat tyngdpunkten från 70mm till 80mm bakom framkanten på vingen, d.v.s. från ca 26% till 30%. Går att flytta 7mm till. Jämfört med ursprungsplacering av servon och landställ så har jag flyttat fram servona ca 7cm, och huvudstället ca 3cm, dessutom bytt till lättare hjul.
Om motorn finns en del att notera. det är en Plettenberg Orbit 10-22 med kv 1050 och 135 grams vikt. Tänker mej att en lite tyngre, ca 170 gram och med kv 1200-1300 ca och som trivs med ca 40-45 Ampere på 4 celler skulle passa ännu bättre men har inte börjat kolla.
Vad som är kvar att göra är att klä färdig kroppen nu när huvudstället är placerat, skevservon - det blir 2st HS-81 i stället för ett standard, Batteriplatta och sedan i med mottagare och sluttester. Målet är att vara klart och provfluget till vintermeetinget den 16/2. Ni kommer väl till oss i Köping då?
Först en bildserie på hur det hela rört dig framåt.
Som synes blir kroppen gul med mörkblå stabbe. Blå-gult passar bra i dessa stundande VM-tider. Sedan senaste inlägg är balansen testad, vilket ledde till att jag flyttat tyngdpunkten från 70mm till 80mm bakom framkanten på vingen, d.v.s. från ca 26% till 30%. Går att flytta 7mm till. Jämfört med ursprungsplacering av servon och landställ så har jag flyttat fram servona ca 7cm, och huvudstället ca 3cm, dessutom bytt till lättare hjul.
Om motorn finns en del att notera. det är en Plettenberg Orbit 10-22 med kv 1050 och 135 grams vikt. Tänker mej att en lite tyngre, ca 170 gram och med kv 1200-1300 ca och som trivs med ca 40-45 Ampere på 4 celler skulle passa ännu bättre men har inte börjat kolla.
Vad som är kvar att göra är att klä färdig kroppen nu när huvudstället är placerat, skevservon - det blir 2st HS-81 i stället för ett standard, Batteriplatta och sedan i med mottagare och sluttester. Målet är att vara klart och provfluget till vintermeetinget den 16/2. Ni kommer väl till oss i Köping då?
Kommentar