Bosse,
Jag tror säkert att PAW-dieslar kan trottla. Kruxet är att en 3.2 cc diesel jag har inte trottlar, inte med PAW's förgasare i alla fall. Den trottlar endast genom att utföra ett helt omöjligt knep. Man stänger öppningen så gott det går OCH sätter fingret för insuget- då kan den gå på tomgång. Anledningen? Den suger tjuvluft via trumman. Trumman började glappa ganska snabbt, och efter en timmes gångtid (eller kanske två) gick det inte längre. Genom en liiiiiiiten (OK-det krävdes en del finlir) "modifiering" av förgasaren till en OS 10 FSR så kunde dieselmotorn förses med en fungerande förgasare modell Made in Japan.
Varför PAW's förgasartrumma började glappa så mycket och så snabbt vet jag inte. Det enda jag vet är att jag får dåliga vibbar över PAW-förgasarna, för nu kommer jag att tackla nästa PAW-diesel, den på 0.8 cc.
Douglas
Jag tror säkert att PAW-dieslar kan trottla. Kruxet är att en 3.2 cc diesel jag har inte trottlar, inte med PAW's förgasare i alla fall. Den trottlar endast genom att utföra ett helt omöjligt knep. Man stänger öppningen så gott det går OCH sätter fingret för insuget- då kan den gå på tomgång. Anledningen? Den suger tjuvluft via trumman. Trumman började glappa ganska snabbt, och efter en timmes gångtid (eller kanske två) gick det inte längre. Genom en liiiiiiiten (OK-det krävdes en del finlir) "modifiering" av förgasaren till en OS 10 FSR så kunde dieselmotorn förses med en fungerande förgasare modell Made in Japan.
Varför PAW's förgasartrumma började glappa så mycket och så snabbt vet jag inte. Det enda jag vet är att jag får dåliga vibbar över PAW-förgasarna, för nu kommer jag att tackla nästa PAW-diesel, den på 0.8 cc.
Douglas
Kommentar