Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Ny Futaba

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Ny Futaba

    Jag såg på grannforumet att nya Futaban lär kosta 37 ooo spänn. Wow tänkte jag, den skulle man haft. Fast nu är det tyvärr så att jag är pensionär och har lite betänkligheter vad gäller att slänga ut så mycket pengar på något som är föråldrat redan när man köper det. Då säger tanten min, "du får väl spara till den där apparaten"

    Så fram med miniräknaren i all hast. Nu ska vi se, om jag går ur SMFF och bara betalar hundra spänn till grannförbundet så kan jag ju spara 320 spänn per år. Jäklar, då har jag ju snart min nya radio. Fast nu kommer problemet, jag är 72 år nästa månad och om jag ska spara på det här sättet så lär det ta ungefär hundra år innan jag har fått ihop summan. Hundra år är lite lång tid för min del. Dessutom har jag en del apparater kvar i källaren, ja till och med min första radio sedan tidigt sjuttiotal, en EK Logictrol. Nej jag får nog klara mig med mina T7 och T14 ett tag till. Jag får nog stanna kvar i SMFF. Det får bli en ny kärra istället.

    Kay krut SWE 15525
    Senast redigerad av Kay krut ; 2019-08-12, 12:19 .

  • #2
    Tja'ba!
    Ett tips, jobba halvtid som produktionstekniker i 3-4 månader så har du Futaban.
    "If it looks allright, it flies allright"

    Kommentar


    • #3
      Ursprungligen postat av Airfoil Visa inlägg
      Tja'ba!
      Ett tips, jobba halvtid som produktionstekniker i 3-4 månader så har du Futaban.
      Airfoil,
      ,,,, det vore kanske en lösning men efter några år som pensionär så har man varvat ner så pass att en nystart, med all sannolikhet skulle bli katastrof. Nej, jag ski..r nog i den där manicken och bygger fler modeller i stället. Det blir ganska många för det priset.

      Kay krut SWE 15525

      Kommentar

      Arbetar...
      X