Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Weatronic BAT60, nybegagnad radio.

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Weatronic BAT60, nybegagnad radio.

    Hej!
    Ja, då har jag köpt en nybegagnad radio, en BAT60 från Weatronic. En drömradio som var alldeles för dyr för min plånbok när den kom.
    Har inte provflugit med den ännu men det blir snart. Väntar på en bluetooth-modul för GPS-triangelflygning.
    Programmerings-möjligheterna är avancerade men ändå lätta att förstå tycker jag. Förstår att den nya CORE-radion från PowerBox
    lånat många drag från Weatronic. Måste säga att det ska bli kul att testa denna apparat om än det är en handhållen sändare.
    Det finns fortfarande fabriksnya sändare, mottagare med mera att köpa enligt Nico QuintSuperwings Modelvliegsport
    som köpte upp Weatronics konkurslager. Det finns även anpassade sändarbord till BAT60 för dem som gillar det, t.ex. jag själv.

    Klicka på bilden för större version  Namn:		Weatronic_BAT60.jpeg Visningar:	0 Storlek:		131,8 KB ID:		6373
    Weatronic BAT60

    /Ville
    Senast redigerad av Ville ; 2019-08-26, 10:48 .
    "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

  • #2
    Mjukvaran och radiodelen i Weatronic BAT60 är ju grunden för den nya Powerbox Systems CORE radion. Men tyvärr har BAT60 mindre bra spakar har jag hört av folk säga som haft BAT60 och nu den nya CORE radion att jämföra med.
    Inte för att jag tror du nappar på erbjudandet men man kan faktiskt byta in en BAT radio (och mottagare) direkt hos Powerbox Systems mot en CORE radio enligt ett inbytesprogram som Powerbox Systems har (hade?). Kanske det gått ut nu men kan vara värt att kolla med PowerBox om det fortfarande går. Man får i alla fall lite rabatt vid inbytet, en splitterny CORE radio med 3 års garantier och med en tillverkare som finns. Kanske kan vara värt?
    http://forum.powerbox-systems.com/fo...usch-programm/
    Men lycka till med BAT60 om du fortsätter med den.

    /Bo
    Senast redigerad av bem ; 2019-08-28, 01:53 .
    Karlstads MFK

    Kommentar


    • #3
      Hej Bo!
      Nja, kommer inte att köpa Core om jag inte blir väldigt rik. Anledningen att jag köpte BAT60 var i huvudsak det låga priset och att jag också får en reservsändare till min nuvarande Weatronicutrustning, en DV-4 bluetoothmodul i min MPX P4000 sändare. Nyfikenheten spelade också in eftersom det var en drömradio...

      /Ville
      "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

      Kommentar


      • #4
        Hej!
        Ja, då har jag premiärflugit med BAT60. Min gamla Graphite fick agera testbänk. Fick lov att flasha om mottagaren för att få den att funka med sändaren.
        Tänker skaffa en bluetoothmodul till sändaren så jag kan flyga GPS-Triangel med den. Kan meddela att allting bara fungerade, och de om detta...
        Dagen till ära hade vi flygdag med strålande väder, bra med termik och mycket folk som flög massa olika modeller. Den nya grillen visade sig från sin starka sida, den klarade galant ett 10-tal hamburgare åt gången, perkulatorn gick för högtryck och drickorna gick nog fort åt i värmen. Och som vanligt så var det mycket snicksnack på ljugarbänken, haha...

        Klicka på bilden för större version  Namn:		BAT60_premiär.jpeg Visningar:	0 Storlek:		165,9 KB ID:		6459

        /Ville
        "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

        Kommentar

        Arbetar...
        X