Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Inbjudan till F5J-clinic (teori inomhus)

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Inbjudan till F5J-clinic (teori inomhus)

    Team Tornado bjuder in till F5J-clinic.

    Datum: den 9/3
    Tid: kl 11-16
    Plats: Stockholm, Torsgatan 21 (Bonnierhuset)
    Pris: 200kr/deltagare (inklusive kaffe och lunchmacka)

    Den här clinic:en är en inomhus-clinic och kommer fokusera på teorikunskaper för F5J. Ur innehållet kan nämnas:
    * Bakgrund och historik
    * Grundläggande regler
    * Grundläggande tävlingskunskap (hur går en tävling till, vad förväntas den tävlande kunna och göra)
    * Nödvändig utrustning
    * Grundläggande radioinställningar
    * Grundläggande termik-teori


    Anmälan senast den 6/3 till stefan@revestam.se

    Kursen är öppen för alla SMFF-medlemmar oavsett klubbtillhörighet. I mån av platsbrist gäller först-till-kvarn.

    Välkomna!

    /Styrelsen
    (Genom Stefan Revestam, ordf.)

  • #2
    Platserna till clinic:en går åt fort nu -- mer än hälften har redan gått åt! Jättekul! Men det betyder också att den som går och funderar på att anmäla sig bör göra det ganska snart...

    Kommentar


    • #3
      F5J-clinicen blev en succé!

      Tillströmningen till kursen var över förväntan och vi blev till sist elva deltagare och fyra kursledare, alltså totalt 15 personer. Vi höll på från elva på förmiddagen till fyra på eftermiddagen med intensiva föreläsningar och givande diskussioner.

      Kursutvärderingarna var genomgående positiva, det vanligaste förbättringsförslaget var att man ville ha längre kursdag :-)

      Jag vill passa på att tacka både kursdeltagarna och de övriga kursledarna för att ni gjorde det till en så rolig dag. Jag hoppas att vi snart träffas igen, gärna med varsin radio i handen och blicken högt i skyn.


      Till er som missade clinic:en: vi kommer försöka hitta datum för en utomhus-clinic senare i vår. Jag återkommer bl.a. i detta forum med mer info när tiden är bestämt. Om det är någon som är intresserad av F5J men tycker att Stockholm ligger för långt bort så ordnar Gråbo Mfk en clinic i Gråbo (3,2 mil nordost om Göteborg) den 19/5. Se inbjudan på http://modellsegelflyg.se/Calendar/V...x?eventid=1576



      Kommentar

      Arbetar...
      X