Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Vad hade tomten i säcken i år?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Vad hade tomten i säcken i år?

    Jag antar att ganska snart så kommer tomten med idel hårda paket till landets alla modellflygare. Kan ni berätta om vad ni fick? Är "bara" liiiiiite nyfiken. Själv fick jag förstås ingenting, så jag har nog inte varit tillräckligt snäll under året. Eller så tyckte tomten jag hade tillräckligt redan, och ville ge till alla andra istället. Vilket som. Modellflygjulklappar vill nog de flesta gärna ha, vore konstigt annars.

    Douglas

  • #2
    Hmm...ja....snäll eller inte, fick jag i år agera min egen tomte, och förära mig själv litet nya rc-grejor.
    Mitt rc-flygande har på senare tid hamnat litet i bakvattnet, och jag har länge funderat på att flytta fram positionerna inom detta område, och även möjliggöra bygge och flygning av riktigt små, lätta grejor....och idag finns det ju ett högintressant utbud av micro-prylar.....MEN, som ägare av en Multiplex-utrustning som enbart jobbar med M-Link, blir man ju beskuren på nästan allt dessa godis, varav nästan allt kräver DSM2/DSMX....
    Sagt och gjort...!...önskelistan till min "inre tomte" fick toppas av en Spektrum-sändare, och minsann, han hörsammade min önskan, och nyss landade paketet välbehållet.
    Det blev dock ingen "värsting", men en DX6E har allt (och litet till) som jag rimligen kommer att ha glädje av någonsin.....
    Nu får vi se vad detta leder till.....

    /Bosse
    Senast redigerad av Bosse Jansson ; 2019-12-24, 12:43 .
    ...så där lagom vintage...

    Kommentar


    • #3
      Ursprungligen postat av Bosse Jansson Visa inlägg
      Hmm...ja....snäll eller inte, fick jag i år agera min egen tomte,...
      ...
      ...önskelistan till min "inre tomte"
      Det är märkvärdigt hur just den inre tomten kan hitta rätt. Det ser ut som om jag just i år måste ha varit osedvanligt snäll. Av snälla tomten (nåja) fick jag en fyrlinors Fulcrum drake. OK, en bekännelse: detta är egentligen ett Black Friday fynd, men jag sa iaf till min familj att detta var min julklapp.

      Klicka på bilden för större version

Namn:		fulcrumBeach.jpg
Visningar:	126
Storlek:		235,9 KB
ID:		8323
      Den ser ut som ett modernt konstverk (alternativt ett stort hundben) med kamouflageinslag. Att se fram eller bak på draken är lite svårt i början, men man vänjer sig efter ett par gånger.

      Den flyger som en Hadzickivinge (Revolutiontyp) minus det att ramen inte flexar (rätt flex är faktiskt en “feature”) och att side-slides:en är långsamma. Istället kan den tricka lite mer – lite mer som en tvålinors. Är inne i en period av lyckligt upptäckande. Den kom med en UL- och en std-ryggrad. Här är lite exempel på hur man kan flyga den (i princip, om man kan...):

      https://www.youtube.com/watch?v=NoA8ZeD9HLA

      Vad jag tycker saknas i denna video är precisionen/figurflygningen som faktisk också är möjlig med denna drake.

      Kommentar

      Arbetar...
      X