Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Inomhusflyg Bosön 6 dec

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Inomhusflyg Bosön 6 dec

    Då är det dags för flygning i Bosöhallen
    Fredag den 6 dec. startar vi kl.18:00 och kör till midnatt. Tag med ditt SMFF kort och 100:- så flyger vi i Vinnarhallen.
    Läs mer på http://www.slmflyg.org/

  • #2
    Jag vill tacka för arrangemanget! Eftersom jag aldrig har varit på denna typ av tillställningar visste jag inte vad som var att vänta: Intrycket var... JÄTTESTORT! Hallen var enorm – Den rymde en hel fotbollsplan – Fullsize, inte någon liten gymnastikhall typ skolgymnastik. Hade mer tänkt mig att endast en del av hallen (kollade in den på Eniro först) skulle vara till förfogande och att några stycken deltagare skulle dyka upp. Så var det inte. Hallen genljöds av ett konstant surr som från en “pluton av galna symaskiner”. Fick rådet att om man ville ha mer yta till förfogade så började det glesa ut vid 22-tiden. Reservdelar och byggsatser såldes på plats.

    Det fanns även utrymme för mer stillsamma aktiviteter (se bild). Försökte som barn/ungdom att göra denna typ av klädsel (genom att droppa zaponlack på vattan) utan att lyckas att göra några större sammanhängande ytor. Filmen sprack dessutom nästan alltid. Så det blev liksom aldrig ens någon liknande aktivitet påbörjad (förresten, kan man köpa någon liknade film "på rulle" nu för tiden?). Dock har jag alltid varit fascinerad av denna typ av flygplan. När jag frågade ägaren (för mig okänd) till denna skapelse om han verkligen vågade flyga den här i hallen idag svarade han: “Jodå, i mitten av hallen”.


    Kommentar

    Arbetar...
    X