Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

"Vårdslöshet i trafik"

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • "Vårdslöshet i trafik"

    Undrar vad rubriceringen blivit om det varit en rc-modell?

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-krock-med-bil

  • #2
    Vårdslöshet i trafik..
    Tappat luft under vingarna..

    Man är förhoppningsvis inte lika långt från sitt flygfält med en modell.

    Däremot så har jag sett flera som flugit modeller från gator när de inte är medlemmar i en klubb - eller bara för att det är närmare att gå ut på gatan än att åka till fältet.
    www.modellflygnytt.se/mv.html

    Kommentar


    • Stig H
      Stig H Kommenterade
      Redigering av en kommentar
      Nja, jag har nog uppfattningen att ganska många modellflygfält har en trafikerad väg inom ett avstånd som rc-modellen - i händelse av tekniskt strul eller pilotförvirring - kan dimpa ner på.

  • #3
    Svenska journalister kan stundtals visa en enastående förmåga till att beskriva komplexa problem på ett mycket enkelt sätt. Nu vet jag varför en del flygplan bara kan kvadda utan någon vettig förklaring. Det är alltså så enkelt att luften under vingarna bara lossnar och faller ner. Bra- då fick jag lära mig det.

    En liiite haltande jämförelse, men ändå....på 70-talet hade NASA vissa problem med sina rymdprojekt. Dvs, man fick ideligen skjuta fram starten. En gammal dam kontaktade NASA, och meddelade att hon visste precis vad som var problemet. I just detta fall lär hon ha sagt att "kapseln har en skruv lös". Stressade och sannolikt väldigt frustrerade anställda inom NASA lär ha muttrat något om att det var nog inte bara kapseln som hade en skruv lös i så fall.

    Jahapp…..luften kan alltså lossna och ramla ner. Där ser man.

    Douglas

    Kommentar


    • #4
      Ursprungligen postat av reparatörn Visa inlägg
      .... En liiite haltande jämförelse, men ändå....på 70-talet hade NASA vissa problem ..... Där ser man.
      Douglas
      Jag var en del i Texas på 80-talet och då var det mycket sådant som man inte skulle se.
      Väldigt hemliga "osynliga" plan var ju på modet. Men som kompisarna sa - de ska kanske vara osynliga - men hålen där de har kraschat är ju synliga....
      Gissar att det gick åt ett gäng under provflygningarna. Aerodynamiken i en stealth var nog inte som piloterna var vana vid.

      www.modellflygnytt.se/mv.html

      Kommentar


      • #5
        Det gick ju ganska bra trots allt:
        https://www.expressen.se/gt/piloten-...ag-fortvivlad/

        Kommentar

        Arbetar...
        X