Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Hemsida efter 31 december 2022?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Hemsida efter 31 december 2022?

    Hur tänker ni om er klubbs hemsida när alla föreningars hemsidor kastas ut från RF:s Idrottonline kommande årsskifte?

  • #2
    Vi har aldrig nyttjat den funktionen utan kört hos en annan leverantör. Dock börjar det bli dyrt där så vi har kollat lite alternativ och kommer att byta under året vilket även innebär en annan hemsides-programvara men denna är i mina ögon enklare att använda vilket är en klar fördel och värt väl så mycket.
    F ö är hemsidan numera mest ett relativt statiskt skyltfönster medan vår FB-grupp är desto mera aktiv och där ju alla skriva inlägg vilket är en uppenbar fördel.
    Roger

    Kommentar


    • #3
      Några av våra yngre (50-!) tycker att det räcker med facebookgruppen.

      Kommentar


      • #4
        Så är det säkert här också men vi vill ha en del statiska uppgifter - klubbinfo, flygfält, medlemsavgifter, säkerhetsreglar m m - mera strukturerade och enkla att finna så nog behöver vi hemsidan.
        Däremot hamnar ju mera "flyktig" info oftast i vår FB-grupp och eftersom alla medlemmar kan skriva där så ser jag bara fördelar med detta.
        Sitter som sagt och skriver om vår hemsida just nu för att vad det lider publiceras på en annan plattform. En plattform som i mina ögon är enklare att hantera vilket borde göra att det blir enklare att överlämna ansvaret för hemsidan till andra medlemmar/skribenter.
        Roger

        Kommentar


        • #5
          Ursprungligen postat av mcregor Visa inlägg
          ...vi vill ha en del statiska uppgifter - klubbinfo, flygfält, medlemsavgifter, säkerhetsreglar m m - mera strukturerade och enkla att finna...
          Roger
          Precis så!
          Vilken plattform har du tänk dig/valt?

          Kommentar


          • #6
            Hej,
            Efter en väldigt begränsad koll på ett par för mig nya verktyg så fastnade jag rätt omgående för Webnode. Att dom har hyggligt snabb support och på svenska dessutom är ingen nackdel. Vi kommer att köra betalvarianten (Standard) av olika anledningar. Webnode är lättarbetat och så kan man ha en Admin och tilldela andra medlemmar Skribent-rättigheter om man är flera som delar på skrivandet.. Visst finns det några nackdelar men hittills inga avgörande för vår del. För att få tillgång till mera än 5 fält i formulärhanteraren så måste men ha en betal-version. Sen slipper man Webnode-reklamen om man går upp till Standard. En orsak att vi lämnar one.com är deras Hemsides-program som i standard bara tillåter 5 sidor totalt - sen kostar det en hel del extra pengar. Men nästan viktigare är att jag tycker att Webnode är enklare att hantera vilket är nog så viktigt i en liten ideell förening. Är du intresserad av att titta på vad jag hittills gjort (ej produktions-satt) så skicka mig ett "Privat meddelande" så kan du få länken. Hemsidan finns alltså inte på vår domän ännu.
            Roger

            Kommentar


            • #7
              Hej,
              Vi har börjat använda laget.se. Nackdelen är all reklam men det finns att köpa sig ifrån detta i Guldpaketet. Många funktioner finns det och egentligen så borde RF tittat på detta system innan man fick tuppjuck och satsade på IoL.

              Kommentar

              Arbetar...
              X