Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Pulsjetsommar!

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Pulsjetsommar!

    Klicka på bilden för större version

Namn:		3C1E6940-81A6-451C-862E-D69C5EC4051E.jpeg
Visningar:	468
Storlek:		474,9 KB
ID:		9306
Klicka på bilden för större version

Namn:		E4561872-0F25-47A9-914C-E8A111BD4C10.jpeg
Visningar:	461
Storlek:		4,32 MB
ID:		9305
Klicka på bilden för större version

Namn:		1AB4C7D8-C709-4124-AB31-3CCB6DE12698.jpeg
Visningar:	470
Storlek:		3,48 MB
ID:		9304
Pysslar bidare på min pulsjetdrivna Heinkel Salamander? Jag vill ju ha den klar till "Days of speed and Thunder" meetinget i Tyskland i sommar. Motorn lämnar 6,5 kg dragkraft och är direktinsprutad och går på en 60/40% blandning av diesel och bensin. Och jo, den för ett helvetes oväsen( dvs musik)!!!???? Det här är min andra rc pulsjetkärra. Den första deltan har en liten Dynajetkopia och flögs bland annat på Karlskoga Jetpower för några år sedan. Lägger med en bild på den också.
    Limma lugnt!

  • #2
    Kaxigt!.. har sett ett otal videos på såna mackapärer. Ibland får man intrycket av att dem är svårstartade, så till den milda grad att man ibland kan se den frustrerande piloten , vilja ta sin motor och kasta bort den för all framtid ;-) Har tyvärr inte fått uppleva dem live, vilket hade varit skoj dock. Men kan tänka mig att dem låter nåt infernaliskt.
    Vad jag förstått, så finns ingen styrning av tillförsel av soppa etc, utan man flyger tills tanken är tom? Eller går det att stänga av tillförseln om det skulle behövas?

    Kommentar


    • #3
      Både ja och nej. Motorerna går att reglera ca 30%. De här stora tyska motorerna som i Heinkeln har elektrisk insprutning som man reglerar från radion och när man drar ner gasen så stannar pumpen och då även motorn. Och JA, motorerna dånar galet!

      Kommentar


      • #4
        PÅ 60 talet va det en kille i hultsfred (Birger liftner) som flög en linstyrd puls jett jag såg det själv o va mäckta impad .Jag va runt 12 års åldern o begrep inte mycket av det tekniska då.har senare i livet sett i tyskland 2 holländare som flög det är häftigt o ljudet glömmer man inte dom startade med typ slang bella o hade långt landnings varv

        Kommentar


        • #5
          Här ser vi en linstyrd pulsjet.....och...ja, det går undan....!
          https://www.youtube.com/watch?v=OL7VgWe_zmk

          ...så där lagom vintage...

          Kommentar

          Arbetar...
          X