Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Gullan bygger (frun i huset alltså)

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Gullan bygger (frun i huset alltså)

    Gissning om vad det kan vara kanske? Den har kommit längre nu men de bilderna sparar vi på ett tag..
    MVH
    //Bokis

  • #2
    F104 Starfighter, eller en Cessna 310.
    Senast redigerad av ; 2019-01-22, 17:12 .

    Kommentar


    • #3
      Under forumet "Jet", samt vad som verkar vara en flygande vinge. Kan det vara en av bröderna Hortens skapelser?

      Kommentar


      • #4
        Citat Brasse Brännström i "fem myror...
        : -FEL-FEL-FEL-FEL!!! Ett par bilder till:
        MVH
        //Bokis

        Kommentar


        • #5
          De Havilland Vampire.

          Kommentar


          • #6
            Där satt den! Jodå ,den tar sig nu ganska fort,i mitt tycke en fantastisk flygmaskin! Fortsättning följer..
            MVH
            //Bokis

            Kommentar


            • #7
              Ursprungligen postat av Bokis Visa inlägg
              Där satt den! Jodå ,den tar sig nu ganska fort,i mitt tycke en fantastisk flygmaskin! Fortsättning följer..
              Förstod det när jag såg de trekantiga luftintagen.

              Kommentar


              • #8
                Det går framåt,bommarna innehåller numera kolfiberrör och är fårdiga,huvudställen är inpassade (electron retracts + en god kombo av indiska ställben,hjul från ziroli p-38 m.m) Frun gör ett fantastiskt jobb för det ingår inte någon bygganvisning direkt .. I helgen har jag fått löfte att min Guru samt förebild här i livet kommer på studiebesök för att reda ut en del saker på ritningen..
                MVH
                //Bokis

                Kommentar


                • #9
                  Mmm, sa bli kul å se den ,förhoppningsvis väldigt snart ????

                  Kommentar


                  • #10
                    Köttfärssås ingår mr T...
                    MVH
                    //Bokis

                    Kommentar


                    • #11
                      Sådärja! Gullan (Britt egentligen) har attans kul på kvällarna,det har börjat passas in samt kluras en hel del på lösningar.. Jag bara njuter,Vampire är en favorit,rätt era när saker fortfarande fick se annorlunda ut samt experimenteras fram. Sem blir det en rejäl pjäs onekligen,i kvartsskala så kommer t.o.m jag kunna se den på himlen tror jag..
                      Hur som,hon gör ett fantastiskt jobb,när det visar sig att det inte riktigt stämmer så åtgärdas det per omgående,finns mycket som egentligen bara erfarenhet i flygplansbygge kan ge svar på och det har än så länge inte varit något oöverstigeliga problem ,lite bilder på framstegen:



                      MVH
                      //Bokis

                      Kommentar


                      • #12
                        En bild på huvudställen ,ett internationellt samarbete mellan Indien,Spanien och USA med svenska inslag..Man tager vad man hafver! Nosstället ,en oljedämpad historia från Österrike var lite blyg av sig o ville inte vara med på bild idag..
                        MVH
                        //Bokis

                        Kommentar


                        • #13
                          Åsså lite bilder...Igen... Det är en hel regnskog av trävirke det här!så det händer faktisk att jag får klistra o fila lite,div eldragningar som ska på plats innan plankning m.m.. Å Frun´s uppfinningsrikedom är fantastisk! Skeven är ju lång,hur ta ut innehållet ur en balsaplankning för att få den infälld? Kvastskaft är en indegridiens,damen satte på slippapper på den och grundade fördjupningen med en fräs:
                          Senast redigerad av Bokis ; 2019-03-02, 14:40 .
                          MVH
                          //Bokis

                          Kommentar


                          • #14
                            Och för säkerhets skull så funderade jag hur den ska dekalas,jag är inte den där rättrogna skalatypen så jag letade på nätet,hittade ett dekalark till en plastmodell,skickade bilden till Callie Graphics som blåser upp den till kvartsskala..De har gjort detta till oss förut,kalastrevlig firma!
                            MVH
                            //Bokis

                            Kommentar


                            • #15
                              Trevligt bygge som sagt Callie Graphics är bra att ha o göra med.. Hon fixade dekaler till Gul Kalle åt mig, hade två Parkzone P51r en umx och en liten större variant för ett par årsedan.

                              Kommentar

                              Arbetar...
                              X