Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Trinity Jet från RC-Aeropassion med en Hawk Turbine 190R

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Efter lite hjärngymnastik fick vi till alla vinklar och längder. Riktningen ovan och under turbinen är klar, 125g blev extravikten vilket är minimalt med tanke på effekten man inte vinner yta snarare inte förlorar..
    Man kan snabbt förlora kring 20% av turbinen prestanda om man installerar fel, många tycker att det inte gör något då dagens turbiner levererar så pass stor dragkraft, men gör man det rätt kan man flyga med mindre bränsle eller få högre prestanda...
    ;-)
    Legio Patria Nostra

    Kommentar


    • #17
      I dag hade jag Francis Morales på besök och han visade sina tekniker att få till mjuka kurvor manuellt...
      Ska bli kul att se hans färdiga resultat av plugg nästa vecka när vi provar passformen i Trinityn...
      :-P
      Legio Patria Nostra

      Kommentar


      • #18
        Första formhalvan av dukten provades idag, den satt som handsken!
        :-)
        Vi fick även bilder från Carlos på CMjets, specialtanken för Hawk Turbine till Trinityn är på väg via posten till Thomas, ljuset i tunnelns ände lyser starkare nu...
        :-P
        Legio Patria Nostra

        Kommentar


        • #19
          Innan jag åkte upp till Sverige för att jobba stannade jag till hos Thomas för att ptova in tank och hopper från CM-JETS. Samt prova radioplattan som HAB fräst i svart glasfiber. Vi hann även med att klämma lite servokablar.
          Förhoppningsvis kommer Trinityn vara klar att provflyga när jag flyger ner till Frankrike igen...
          :-)
          Legio Patria Nostra

          Kommentar

          Arbetar...
          X