Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Nya "blåa" inlägg, trodde jag

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Nya "blåa" inlägg, trodde jag

    När jag loggat in så är vissa forumdelars "mapp-ikon" mörkblå, så som det ska se, som att det är nya inlägg alltså. Men går jag in i dessa forumdelar, så inte är det några nya inlägg, läst alla för länge sedan. Visst, vissa trådar är blåa och ska vara olästa, men vissa är det, andra inte. Är det nån märklig inställning eller vad är det som händer? Har alltid varit så för mig. Blått ska vara oläst av mig, men så funkar det inte. Är inloggad.

  • #2
    En gissning,hänger antagligen ihop med att din webläsare är tömd på sparad "webinformation",varje gång man gör det eller den är inställd för att göra detta periodiskt så försvinner "minnet" av var man har varit..
    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Blir inte klok på detta. Har provat flera webläsare jag aldrig varit in på sidan med tidigare. Om jag loggar in i forumet och sedan ser till att alla olästa inlägg blir lästa och alla kategorier sätts som lästa så ingen ikon nånstans är blå (olästa inlägg alltså). Och sen loggar in dagen efter så är det blåa ikoner lite här och där på huvudforumsidan där man ser kategorierna. Går jag in i en blå kategori så är redan alla inlägg i samtliga forumtrådar lästa. Dont fatt!

      Kommentar


      • #4
        Testade mig fram lite... om jag öppnar sista tråden i en forumkategori, då blir kategorin läst. Går jag in i någon annan tråd så förblir kategorin oläst tills jag klickar på "markera denna kategori som läst" eller vad det nu står. Bugg.

        Är det ingen annan som har samma problem? Jag är inloggad och "kom ihåg mig" är ikryssad (testat urkryssad).

        EDIT: Även segel/hang som har noll inlägg på sid 4 får jag oläst status på. Finns ju inget att läsa där, 0 trådar... :-) Och jag blir inte av med statusen oläst på den.
        Senast redigerad av MickeM ; 2020-01-28, 23:16 .

        Kommentar


        • #5
          Idag funkade det exakt som det skulle! :-) Jag har inte gjort nånting. Hoppas det håller, jobbigt när det är 5 ggr mer blått än vad det är i verkligheten.

          Kommentar

          Arbetar...
          X