Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

till alla Jönköping län piloter, behöver lite hjälp

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • till alla Jönköping län piloter, behöver lite hjälp

    Hej!
    Jag har en "Red Bull" YAK-54, 2 meter spänvin. Med en 50 cc motor, färdig för att flyga.
    Men jag har ingen erfarenhet med att flyga sådan stora modeller.(den är min första "bensinare")
    Så undrar bara: om någon i Jönköpings län område skulle kunna hjälpa mig med att flyga för första gången för att trimma planet i luften bara.
    Då, jag skulle åka och ta med modellen och träffa dig på fältet som du bestämmer inom Jönköping län.
    Du som är erfaren "bensinare" pilot, vill du hjälp mig att test flyga och trimma min Yak-54?
    Jag är tillgängligt efter jobbet varje dag efter kl.17.00 och helgen.
    Skriv gärna dina förslå och tips.
    Tack i förhand

  • #2
    Vi i Jönköpings Radioflygklubb brukar träffas på tisdagkvällar och det är flera som flyger bensinare och kan hjälpa dig. Vägbeskrivning till vårt flygfält, som ligger någon mil söder om Jönköping, och kontaktuppgifter finns på vår hemsida https://idrottonline.se/JonkopingsRFK-Flygsport. Kommer själv vara på fältet från ca kl 18 i morgon.

    Kommentar


    • piloten
      piloten Kommenterade
      Redigering av en kommentar
      Hej Ingemar
      tack så mycket för hjälpen, ska försöka vara på fältet imorgon om vädret tillåter, bor själv i Mullsjö, annars blir då på lördag.
      Om du vill, gärna ring mig, då kan vi bestämmer mer exakt när passar bäst för båda, på noll-sju-två-tre-127900
      tack igen

    • piloten
      piloten Kommenterade
      Redigering av en kommentar
      hej igen, det är väldigt blåsigt nu på Barnap område enligt smhi , 12 m/s, jag ser fram detta på en annan dag, kanske på helgen.
Arbetar...
X