Pylontinget tog ett efterlängtat beslut på det senaste årsmötet när det gäller motorlistan i Q500.
Från och med i år släpps nämligen .46-motorer in i klassen.
I första hand gäller det TT46 Pro samt Evolution 46 men motorlistan kommer med all säkerhet att uppdateras med ytterligare märken i framtiden.
Anledningen är att .40-storlekar (6,5cc) har blivit så svåra att få tag i då flera fabrikat har gått över till 7,5cc istället.
Förhoppningen är att den här ändringen gör Q500 intressantare med mer lättillgängliga motorer.
SPI´s nya hemsida är under uppbyggnad, men snart finns regler och en uppdaterad motorlista på plats igen.
Från och med i år släpps nämligen .46-motorer in i klassen.
I första hand gäller det TT46 Pro samt Evolution 46 men motorlistan kommer med all säkerhet att uppdateras med ytterligare märken i framtiden.
Anledningen är att .40-storlekar (6,5cc) har blivit så svåra att få tag i då flera fabrikat har gått över till 7,5cc istället.
Förhoppningen är att den här ändringen gör Q500 intressantare med mer lättillgängliga motorer.
SPI´s nya hemsida är under uppbyggnad, men snart finns regler och en uppdaterad motorlista på plats igen.
Kommentar