Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Saito 82 ställa in Höghastighetsnålen

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Saito 82 ställa in Höghastighetsnålen

    Har en fundering när de kommer till att ställa in Höghastighetsnålen. Jag börjar på 2 1/2 varv utåt sen krävs de ganska mycket innan den gå upp i varv, kanske 1 1/2 varv är detta ok så länge den ökar i varv?

  • #2
    Inga problem. Upp på peak och sen öppna ett par knäpp från det för att vara på säkra sidan.

    Kommentar


    • #3
      Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
      Inga problem. Upp på peak och sen öppna ett par knäpp från det för att vara på säkra sidan.
      Tackar!

      Kommentar


      • #4
        Har gjort så här och fortfarande, nåla in (magra) tills du verkar ha maxvarv, håll upp maskinen vertikalt och dra av till tomgång sen full gas igen och då ska motorn varva upp till maxvarv igen och vänta 5sekunder utan att motorn protesterar, om den protesterar dra av och öppna några knäpp på nålen och prova igen. Om du har pump eller tryck så är den mindre känslig. Kan komma andra varianter på detta, men så gör jag.
        Mvh
        Matti

        Kommentar


        • #5
          När jag startar motorn så backflippar den ofta vilket resulterat i en defekt propeller

          Kommentar


          • #6
            Några bra knep hur man ställer in låghastighetsnålen för bra tomgång?

            Kommentar


            • #7
              Hm… hur sitter motorn, inverterad, åt sidan, rakt upp och ner. Tanken i förhållande till förgasaren, handstart eller startmotor, knäcker den proppen sådär så får den alldeles för mycket bränsle.
              ?

              Kommentar


              • #8
                Vad kör du med för propeller! Vid en baktändning ska inte propellern gå sönder! Det är väl en propp för förbränningsmotorer.

                Kommentar


                • LeffeJohan
                  LeffeJohan Kommenterade
                  Redigering av en kommentar
                  Jo den är för metanolmotorer, Kanske bättre att investera i en starter?

              • #9
                Ursäkta såg inte din bild, display trasig på telefon. Hur mycket nit i bränslet, använd Max 5-10% Sätt på en APC 13*7 eller 14*6
                Magra in ett kvartsvarv på huvudmålen och prova sen. Finns det startmotor så använd den

                Kommentar


                • #10
                  Saito 72 sidmonterad med 12% nitro och syntetolja (köpeblandning)
                  Jag har hittat ett trevligt sätt att starta: Vrider fram soppa så att motorn är ordentligt sur, ställer proppen i kompläge ÅT FEL HÅLL, på med glöden, en väldigt lätt klatsch ÅT FEL HÅLL, motorn slår tillbaka och tänder och går åt rätt håll. Fungerar bara med kall motor, är den varm så får det bli startern.

                  Kommentar

                  Arbetar...
                  X