Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

50cc bensinare suger ej bensin?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • 50cc bensinare suger ej bensin?

    Har en CRRC pro 50cc motor jag hållt på med länge och helt enkelt inte fått att gå riktigt, oftast startar den inte alls.

    Har nyligen bytt tändstift och membran i Walbro förgasaren.

    Problemet är att den har svårt att suga bensin fram till motorn. Om jag håller fingret framför insuget så kan jag få fram det ibland men det är ändå trögt. Choken fungerar för övrigt bara när gasen är avslagen och slås automatiskt av om man gasar och den verkar inte göra någon skillnad heller.

    Efter att jag sugit fram bensin och snurrat typ 30 gånger på propellern så är tändstiftet fortfarande torrt! Borde inte det vara helt dyngsurt?

    Får den inte ens att tända nu och jag är ganska övertygad om att det beror på att jag inte får fram tillräckligt med bränsle. Har testat tanken och jag kan suga luft ur den så där är inte stopp och backventilen verkar fungera.

    Någon tanke kring vad som kan orsaka detta? Skulle det kunna vara inne i själva förgasaren eller är det möjligt att det är slangar/tank som krånglar? Eller är det något helt annat?


  • #2
    Vad har du för backventil i tanken?
    //Mange

    www.strangnasmodellflygare.se

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

    Endast döda laxar flyter medströms...

    Kommentar


    • #3
      Sitter en slang fram till motorn ungefär och där hänger det en liten metalbit som släpper in men ej ut luft. Har provat att montera av den utan resultat. Även sugit på bensinslangen och märkte inget vidare motstånd.


      ​​​​​​Skulle slangen kunna vara för mjuk så att den inte får något sug när det blir undertryck?

      Kommentar


      • #4
        Tänkbara fel;
        1. Eftersom du har demonterat förgasaren och bytt membran kanske du har monterat packningen mot motorn så att den täcker impulshålet?
        2. Pumpmembranet (det med de två backventilsklaffarna) skall monteras närmast förgasarhuset. Därefter packningen och sist locket.
        //Mange

        www.strangnasmodellflygare.se

        Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

        Endast döda laxar flyter medströms...

        Kommentar


        • #5
          Tack för tipsen,
          punkt två vet jag att jag satte rätt. Däremot första punkten är jag osäker på. Skall undersöka detta senare i veckan när jag kommer hem!

          Kommentar

          Arbetar...
          X