Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

TMM fartreglage

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • TMM fartreglage

    Jag hittade i diverselådan en motor PJS 3D 550 R med pålött fartreglage TMM 1812-3S. De här grejorna satt på en modell jag köpt en gång, motorn var alldeles för stor så den har vilat sig sen dess. Nu tror jag den skulle passa till ett aktuellt projekt, men jag får inte fartreglaget att samarbeta. Det enda jag får att hända är att det kommer ett pip-pip-pip samtidigt som en lysdiod blinkar i takt med pipet.

    Har någon möjligen en manual eller så till fartreglaget, alltså TMM 1812-3S?

  • #2
    Är sändaren rätt inställd på trottelkanalen ? För i vart fall Futaba/Hitec så måste du reversera den kanalen för att det skall fungera med fartreglagen.
    Roger

    Kommentar


    • #3
      Tack för svar! Jo jag har provat det som brukar hjälpa när fartreglage inte startar, att reversera gasen och att ändra gastrimmen. Jag undrar vad pip-pip-pip signalen betyder? Jag har manual till ett borstreglage av samma märke, men det har inte hjälpt.

      Kommentar


      • #4
        Om jag gör en sökning på "TMM 1812-3S" så är det första förslaget just en manual som ligger på Watts up Hobbies.
        Lyckas dock inte fixa en länk på paddan...

        /Johan

        Kommentar


        • #5
          http://www.wattsup.co.nz/pdfs/TMM1812-3s.pdf

          Kommentar


          • #6
            Tusen tack, jag har själv sökt, men bara fått upp en massa annat jox som råkar heta likadant. Underligt, när jag nu provade igen kommer det bl.a. upp en tysk manual på tio (!) sidor.
            Den engelskspråkiga är fyra sidor, hoppas det räcker. Skall genast göra ett nytt försök. Tack igen!

            Kommentar

            Arbetar...
            X