Lite nyfiken på denna modell någon som flyger den hur är den att flyga,Fins även en Air Tractor,vilken av dessa flyger bäst,mvh jonny
Meddelande
Minimera
Inget meddelande ännu.
E-flite Cherokee
Minimera
X
-
Jag har flugit min E-flite Cherokee några gånger nu:
+
Skalalik och snygg att se på
Flyger bra
Rymlig och bra åtkomst av radio och batteri.
-
Krånglig och ömtålig styrning av det fjädrande nosstället.
Att flyga utan hjulkåpa på nosstället kräver modifiering av styrningen, se ovan.
TP fel angiven i manualen. Ska vara ca 110 mm.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av jonny Visa inläggHejsan Tack för tipsen har du bild på hur du gjort med nos kåpan,går de inte att förstärka mvh jonny
Kommentar
-
Mitt tips är som sagt att välja "Traktorn" i valet mellan dessa två. Dess svaghet är främst landstället som man troligen får byta ut till ett motsvarande i kolfiber sen man flugit ett tag. Men generellt är det en roligare maskin och nos-ställ på gräsfält är sällan optimalt - även om Cherokeen är snygg.
Roger
Kommentar
-
Ursprungligen postat av jonny Visa inläggTackar för bilderna jo har köpt modellen ,funkar den bra å landa på gräsfält ,va använder du för lipostorlek mvh jonny
Kommentar
-
Lampan ska inte lysa.
Jag använde röd självhäftande vinyl till färgfälten på en -67:a. Det röda på kroppens undersida målades över med vattenbaserad sprayfärg från Biltema. Blev rätt bra men tvätta ordentligt fär dekalerna suttit, de lämnade något osynligt efter sig som reste sig lite när färgen kom på.
Kommentar
Kommentar