Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

FMS Reflex gyro

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • FMS Reflex gyro

    någon som testa detta är de lättare å programera än Spektrum,går de använda Spektrum radio till den mvh jonny

  • #2
    Hej,
    De går inte att programmera själv - det enda du kan göra är att ladda in profiler för de FMS-plan som har stöd för detta gyro.
    F ö fungerar det bra - jag har det i en FMS-kärra och en kompis har sådana i 2 av sina FMS-kärror.
    Om man tilldelar gyro-styrkanalen (normalt kanal 5) till en 3-läges brytare så har man i tur och ordning gyro (AS3X i Spektrum-termer) aktiverat, inget gyro aktiverat och "Safe" (i Spektrum-termer) aktiverat. Dock inget läge jag rekommenderar som "flygläge" utan snarare om man måste rädda kärran - t ex att man flyger in i solen och blir bländad.
    Det är oberoende av sändarfabrikat men du bör ha en mottagare med en kanal ledig för att kunna styra gyrot.
    Roger

    Kommentar


    • #3
      Tack för infot Roger kollat lite mer på Spektrum sändaren AR630,köpt den lös,kollat youtobe ,ska nog gå å få den till att funka,fins ju tid inget flygväder änn här i Varberg,mvh jonny

      Kommentar


      • #4
        Lycka till med AR630. Har ett par AR637TA men dessa har jag bara flugit med sin "fabriks-inställning" (i BNF-utförande). Måste uppdatera programvaran i dom för att kunna ställa in dom via Forward Programming. Om du har en hyfsat ny Spektrum-sändare men inte har FP-menyer så kanske det räcker att uppgradera programvaran i din Spektrum-sändare.
        F ö ser jag bara 2 vanliga sätt att på ett enkelt sätt kunna använda gyro i kärrorna - alltså utan programmering.
        1 - Har man en Spektrum-sändare så får man köpa en BNF-kärra från nåt av Horizon Hobbys märken.
        2 - Köp en FMS-kärra med Reflex-gyro installerat och konfigurerat. Då kan man köra med vilket sändarfabrikat som helst bara man har en ledig kanal i mottagaren för att styra gyrot. Har man inte det så vill jag minnas att det går att köra ändå men då har man bara tillgång till själva gyroläget och kan alltså inte stänga av det eller köra i "Safe-läget".
        Sen kan man givetvis köra t ex FrSky och deras gyromottagare (SxR-mottagare) om man kör det sändarmärket eller motsvarande från andra sändarmärken eller separata gyron av valfritt fabrikat men gemensamt för dessa lösningar är att det är lite mera pyssel innan man får det att fungera som man vill. Samma sak med t ex DSMX/DSM2-gyromottagarna ifrån bl a Lemon RX för Spektrum-systemet.
        Åter - lycka till med din programmering av din AR630 och berätta gärna hur du upplevde att det var att göra detta.
        Roger

        Kommentar


        • #5
          Hör av mig å berättar hur de gick mvh jonny

          Kommentar

          Arbetar...
          X