Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

FunJet 2 Ultra

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • FunJet 2 Ultra

    När jag ändå är i farten...
    :-)
    Jag håller på att färdigställa en FunJet 2 Ultra till en artikel, passar på att lägga upp den här...
    :-)
    Legio Patria Nostra

  • #2
    Jag har limmat ihop hela min FunJet med UHU POR lim, inte många delar att limma, hela modellen byggs på typ 3 timmar, är man snabb hinner man till och med programmera radion under den tiden...
    :-P
    I testhänseende kommer jag att flyga med Multiplex Wingstabbi och telemetrifartreglage.
    Multiplex ska ha gjort en templaten till Wingstabi, lite nyfiken på hur bra den flyger med ett förprogrammerat program. Givetvis kommer jag nog att pilla lite för att programmet skall passa just min typ av flygning...
    Senast redigerad av Larson ; 2019-02-12, 21:53 .
    Legio Patria Nostra

    Kommentar


    • #3
      Dekalerna till FunJet 2 Ultra har en perfekt passform, som alla nya Multiplex modeller så är dekalerna redan utskurna, Jag kom ihåg för ett par år sedan, då fick man klippa ut dekalerna själv...
      Legio Patria Nostra

      Kommentar


      • #4
        Cool modell. Är själv sugen på o skaffa en framåt våren. Gillar flyga lågt o fort så då kan den där passa bra vi får se vad det blir. Kan ju tyvärr inte ha allt...
        Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
        Står man med en låda på magen säljer man korv.

        Kommentar


        • #5
          Legio Patria Nostra

          Kommentar


          • #6
            När du ledsnat på den så kan du frankera den och skicka den hit! Rolig ,håller med Per..
            MVH
            //Bokis

            Kommentar


            • Larson
              Larson Kommenterade
              Redigering av en kommentar
              Hej Bokis, kan vara ett alternativ, men risken finns ju att den går i backen innan och då antagligen väldigt fort...
              :-P

          • #7
            Jag klistrade fast Multiplex Wingstabi i kroppen, fick lägga den ganska långt bak för att batteriet skulle kommer rätt med tyngdpunkten, Jag använder ett LiPo 4S 2600 maj.
            Man kan lägga antennerna under klisterdekalerna på vingen, men jag valde att slitsa dekalen och trycka ner antennen, jag har haft av antenner tidigare när de har varit fasttejpade...
            Det är också viktigt att kontrollera att inte kablarna till motorn ligger emot motorn, utan att motorn snurrar fritt.

            Om allt går som det ska blir det Maiden på söndag eftermiddag...
            :-P
            Legio Patria Nostra

            Kommentar


            • #8
              Blev det maiden igår?
              Jag kunde inte låta bli längre så det är en Funjet på väg till mig också.
              Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
              Står man med en låda på magen säljer man korv.

              Kommentar


              • Larson
                Larson Kommenterade
                Redigering av en kommentar
                Tyvärr inte, det var lite för mycket fart med familjen, men det blir definitivt nästa söndag!
                Blev det Ultran eller den med vektoriell styrning (det fanns bara Ultran då jag beställde...)?

            • #9
              Jag köpte den utan vektorstyrning, alternativen var antingen vändbar eller snabb. Vändbar då kan jag ta inomhusplanet, den här ska gå fort så den dämpar mitt need for speed mellan jetflygningarna

              skämt åsido så är det rätt kul o ha något man kan flyga med när man inte känner för o montera på fältet utan bara koppla in acken o kasta iväg. O jag gillar lågt o fort så den här kan bli en ny favorit - kanske.
              Senast redigerad av Per P ; 2019-02-19, 07:00 .
              Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
              Står man med en låda på magen säljer man korv.

              Kommentar


              • #10
                Jag fick höra från norska modellflygare att den förprogrammerade profilen i Wingstabi för FunJet skall fungera bra, vi ger den ett försök på lördag.
                Till Wingstabins dataingånghar jag kopplat in en kort förlängningskabel vilket underlättar om jag behöver programmera något i Wingstabin.
                Framför batteriet har jag lagt en GPS modul.
                Senast redigerad av Larson ; 2019-02-24, 00:15 .
                Legio Patria Nostra

                Kommentar


                • #11
                  Då var Funjet 2 Ultra provflugen. Jag gjorde första kastet och tog sedan några bilder medan Thomas flög, vi började flyga med Wingstabin i avstängt läge och gick senare över i stabiliserat läge, modellen blir genast my le lugnare och stabilare. Utan att försöka pressa modellen för hårt så accelererade modellen till över 160 km/h fast vi gjorde en brant stigande manöver. I planflykt var vi strax över 200 km/h, en kompis har varit över 250 km/h när han tagit fart med en dykning innan raksträckan.
                  Profilen som finns till FunJet i Wingstabin fungerar alldeles utmärkt!
                  Jag ska försöka titta igenom bilderna från flygningen i morgon
                  Senast redigerad av Larson ; 2019-03-04, 22:59 .
                  Legio Patria Nostra

                  Kommentar


                  • #12
                    Lite bilder från flygningen med FunJet 2 Ultra, jag längtar redan tills Thomas lärt sig känna modellen lite mer så att det blir låga snabba svep strax över marken och väldigt nära, det blir en perfekt utmaning att fotografera. Det blir väl att flyga den också, men jag är lite orolig att mina ögon inte hinner med...
                    :-P
                    Legio Patria Nostra

                    Kommentar


                    • #13
                      Nu när den är provflugen (grattis!),kan jag skicka porto och få den hitskickad tack?Min återgick till ett damm moln för ett par år sen...
                      MVH
                      //Bokis

                      Kommentar


                      • Larson
                        Larson Kommenterade
                        Redigering av en kommentar
                        Hahaha, inte än Bokis, vi har hela säsongen framför oss...
                        :-P
                    Arbetar...
                    X