Hej!
Jag håller på och bygger min första eldrivna modell. Just nu funderar jag lite över hur installationen av drivlinan ska göras på bästa sätt.
För att få tyngdpunkten rätt så bör accen sitta i främre ”facket”, men då får det trängas med både ESC och motor i samma utrymme. Det går att lösa, men jag ogillar när grejor ligger trångt när det finns så gott om plats i övrigt.
kan jag förlänga kablarna mellan motor och fartreglage och på så vis ha reglaget i bakre facket tillsammans med mottagaren? Tanken är att jag ska löda i alla skarvar. Isåfall kan jag ta upp lufthål ut under vingen samt i första kroppsspantet för kylning.
Och, kan någon ge en ungefärlig uppskattning kring förväntad flygtid med grejorna?
Flygplanet kommer landa på ca 1070g komplett.
Motor: DYS A3542-5 kv1250 664w med propeller APC 9x4,5E
Reglage: Turnigy PLUSH 40A BEC
LiPo: 3s 2200 mAh 24,4Mw
Som ni märker så är jag total nybörjare på eldrift, så alla tips mottages tacksamt.
MVH Erik
Jag håller på och bygger min första eldrivna modell. Just nu funderar jag lite över hur installationen av drivlinan ska göras på bästa sätt.
För att få tyngdpunkten rätt så bör accen sitta i främre ”facket”, men då får det trängas med både ESC och motor i samma utrymme. Det går att lösa, men jag ogillar när grejor ligger trångt när det finns så gott om plats i övrigt.
kan jag förlänga kablarna mellan motor och fartreglage och på så vis ha reglaget i bakre facket tillsammans med mottagaren? Tanken är att jag ska löda i alla skarvar. Isåfall kan jag ta upp lufthål ut under vingen samt i första kroppsspantet för kylning.
Och, kan någon ge en ungefärlig uppskattning kring förväntad flygtid med grejorna?
Flygplanet kommer landa på ca 1070g komplett.
Motor: DYS A3542-5 kv1250 664w med propeller APC 9x4,5E
Reglage: Turnigy PLUSH 40A BEC
LiPo: 3s 2200 mAh 24,4Mw
Som ni märker så är jag total nybörjare på eldrift, så alla tips mottages tacksamt.
MVH Erik
Kommentar