Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Drönare

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Drönare

    Hej ! Jag undra om det finns NÅGOT försäkringsbolag, som försäkra DRÖNARE , jag kan inte hitta något !!!!Waco

  • #2
    Hej.
    Nej, det tror jag inte är möjligt, Det är nog samma regler som för modellflygplan. Jag undersökte för några år sedan och då var det ett stort NEJ från flera bolag, såvida inte reglerna har ändrats den senaste tiden. Möjligt att professionella användare kan göra det.
    /Lelle

    Kommentar


    • #3
      Hej ! Lelle , ja , jag pratade med ett försäkringsbolag , och de sa att de endast försäkra drönare som används i kommersiellt bruk , då går det bra . Man kan också försäkra sig om man skulle skada någon person eller egendom , men INTE , skador på drönaren , så jag vet inte !?!?. Hälsningar : waco

      Kommentar


      • #4
        Drönare, modellplan.. etc leksaker , om än dyra. Så det är nog rätt förståeligt att man inte kan försäkra dem. Hade förmodligen blivit rätt dyrt dessutom. Ser inte poängen att försäkra sin modell mot skador, smäller man så smäller man ;-)
        Däremot kanske mot stöld, men..det är en annan femma.

        Kommentar


        • #5
          Ursprungligen postat av 4007163332 Visa inlägg
          Hej ! Lelle , ja , jag pratade med ett försäkringsbolag , och de sa att de endast försäkra drönare som används i kommersiellt bruk , då går det bra . Man kan också försäkra sig om man skulle skada någon person eller egendom , men INTE , skador på drönaren , så jag vet inte !?!?. Hälsningar : waco
          Om du skadat 3:je person så tror jag att din otursförsäkring eller fritidsförsäkring kan gälla. Kolla med ditt försäkringsbolag. Om du flyger din drönare på din flygklubb så bör du ha en försäkring genom klubben ( SMFF eller RCFF). Ditt medlemskap i klubben ska också täcka ev skador. T.o.m. om du skadar en parkerad bil så länge den står på klubbens p-plats.
          /Lelle

          Kommentar


          • #6
            Norska modellflygförbundet har tydliga försäkringsvillkor för deras valfria del att den gäller i Europa och hela tiden på marken inklusive transport/lagring men inte tiden man är i luften för värden upp till 50000/100000 kr. http://nlf.no/modellfly/forsikring
            Senast redigerad av Ingemar Thörn ; 2019-11-29, 18:55 .

            Kommentar


            • #7
              Vänd på det istället... varför kraschar du? Eller varför händer något? Bygg bort de riskerna. Jag har gjort så och inte dimper dom ner, förutom när jag med vilja testar gränserna på testplattformar. Dessutom börjar hårdvara hålla bättre och bättre, såvida man inte köper det billigaste man hittar, men då pratar vi inte längre om dyra grejer heller längre. Man ska ju förstås dimensionera rätt också. Och mjukvara blir smartare och smartare, men det gäller att följa releases samt ligga lite efter så andra som har brått att ständigt uppdatera hinner testa före dig eftersom man vill ha en stabil firmware.

              (Woah, mitt första inlägg i detta forum! Välkommen på mig! ;-))

              Kommentar

              Arbetar...
              X