Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Great Planes Flatout Reflection

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Great Planes Flatout Reflection

    Hej!
    Jag tänkte dela med mig av ett bygge i depron. Jag lyckades få tag i en byggsats av Great Planes Flatout Reflection, de flesta av er känner säkert igen den här kärran. Jag ville alltid ha just den här kärran för många år sen, men köpte den aldrig av någon anledning. Det ska bli väldigt kul att äntligen få sätta ihop den.
    Tanken är att bygga den med original utrustning, dvs borstad motor med växellåda mest för att testa hur bra det faktiskt fungerar. Tanken är att sedan byta till en borstlös motor.

    Utrustning:
    Servon Futaba S3114 3 st
    ESC :Great Planes ElectriFly C-12 Micro Brushed ESC w/BEC
    Motor :Medföljande borstmotor med växellåda.
    Mottagare: Flysky FS IA6
    Sändare: Flysky i6x 10 kanaler.
    Batteri: Turnigy 500mAh 3S 20C Lipo Pack

    Servon och ESC köpte jag från Towerhobbies.com och sändare/mottagare är från bangood.
    Jag tänkte inte beskriva så mycket om varje steg, utan bilderna får tala för sig själva. Ställ gärna frågor om ni vill.
    Senast redigerad av Ingenjören ; 2020-02-29, 15:16 .

  • #2

    Kommentar


    • #3

      Kommentar


      • #4

        Kommentar


        • #5

          Kommentar


          • #6

            Kommentar


            • #7

              Kommentar


              • #8

                Kommentar


                • #9

                  Kommentar


                  • #10

                    Kommentar


                    • #11

                      Kommentar


                      • #12

                        Kommentar


                        • #13
                          Slutvikten landade på 259 gram utan ack. Med Turnigy 500mAh 3S 20C Lipo så väger den 308 gram. Bara motor med växellåda väger 64gram så det går att trimma bort en hel del vikt om jag byter till borstlös setup. Har inte testflugit ännu, men jag har provat motorn, förvånansvärt bra drag, det räcker för alla 3D manövrar.
                          Servona är väldigt bra, starka, mjuk gång och centrerar väldigt bra.

                          Jag har även en Cap 580 från samma serie som jag tänkte göra en byggtråd om ifall intresse finns?

                          Mvh

                          Kommentar


                          • #14
                            Oj, en sån köpte jag 2007. Jag började bygga den men plastdelarna var totalt värdelösa/sprödda (kanske inte är samma version du har) så jag kom inte långt. Jag befriade mig från åbäket och slängde det väldigt snabbt. Har inte du märkt något av sånt?

                            Kommentar


                            • #15
                              Tjena!
                              Jag vet precis vad du pratar om haha, eftersom jag hade tidigare erfarenhet av dessa modeller för många år sedan så visste jag att plasten inte va optimal. det största problemet va de små plastklämmorna som sitter i rodren som man snäpper på kolfiberrören. Hade sönder några av dom, men om man borrar upp dom lite försiktigt så går det bra. Jag hade helt klart föredragit tejpade roder och bättre kvalitet på plastdetaljerna.

                              Kommentar

                              Arbetar...
                              X