Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Letar efter en bygginstruktion

Minimera
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• Letar efter en bygginstruktion

Hej. Jag har fått en byggsats på en segelflygmodell klass A1 "Kurir 91". Finns det nån som vet om det finns en bygginstruktion till denna modell?

Har för mig (?) att Kurir 91 distribuerades till skolor, som ett byggprojekt, och att en bygganvisning fanns bland undervisningsmaterialet.
    Det kan vara ett spår att följa.....
    ...så där lagom vintage...

Kommentar

En möjlighet till:
      Kurir 91 finns upptagen i SMOS ritningsarkiv, och då kanske även bygganvisningen finns där.
      Kontakta Sten Persson (jag skickade dig ett PM med kontaktuppgift) så kanske det blir napp...!

/Bosse
      ...så där lagom vintage...

Kommentar

Jag hade en ritning till flygplanet och även en byggsats.. ritningen hamnade i Stockholmsområdet, i utbyte mot byggsatsten. (Jag fotade av ritningen till mig själv).. men blev väl inte så värst bra. Kurir91 levererades helt rätt till skolor förr.
        Jag skall se om jag har något kvar som kan liknas vid ritning/byggbeskrivning.

Edit:
        Jag hittade ett A4 med ritningen iaf, byggbeskrivningen däremot som fanns i häftet tillsammans med orignalritningen skickade jag iväg för några år sedan, mot just byggsats av planet.

Skulle kunna scanna A4 arket och skicka det till dig? Bättre än inget iaf
        Senast redigerad av Ken1 ; 2019-10-29, 15:02 .

Kommentar

Arbetar...
        X