Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Vad har ni på byggbrädan just nu?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Vad har ni på byggbrädan just nu?

    Hej på er! Tänkte mig en tråd med bilder på vad ni har på byggbrädan/projekt just nu?
    Själv håller jag på med att göra det sista på en GP Pitts M12s

  • #2
    Jag är materialförvaltare åt frun i huset,hennes bygge av en Vampire rullar på,ska ta lite mer foton idag..Var f.ö på posten och blev som vanligt imponerad över tyska företag och hur leveranserna därifrån sköts,beställde 20 m 50 gramsväv och kolfiberrör häromdagen och det fanns och hämta efter tre dagar..

    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Sen är det service inför våren:


      MVH
      //Bokis

      Kommentar


      • #4
        Tar ett par bilder till på Vampire,attans vad roliga flygplan man konstruerade förr..
        MVH
        //Bokis

        Kommentar


        • #5

          Denna här ligger i pipeline för att bli färdigställd under våren. Dock så stämmer inte färgschemat på kartongens bild med kärran som ligger inuti. Den är röd,vit och blå.
          Skall stoppa i min kolibri T35 i denna, den sitter nu i en Avanti men..jag kommer flytta över turbinen därifrån och till Xcalibur istället. Har en känsla nämligen att den är lite för kraftig för skumvåfflan .vilket jag även fått lite svar på andra forum att så är fallet.

          Xcalibur mini, 130cm spv.. Köpt från Conrad.se Trainer men.. det bekommer inte mig, utan snarare så kan det nog vara rätt skönt att ha något mer "avkopplande" ibland. Det behöver inte alltid gå så fort med turbin kanske, även om denna kan vara snabb om man så vill.

          Skall förses med lite servon , möjligtvis nåt gyro också.. Vi får se hur det blir. Siktar på att ha kärran klar runt maj då vi brukar starta vår utomhus premiär på fältet.





          .Klicka på bilden för större version

Namn:		DSC_0478.JPG
Visningar:	693
Storlek:		133,7 KB
ID:		1418
          Senast redigerad av Ken1 ; 2019-02-16, 09:56 .

          Kommentar


          • #6
            Bygger en Einar Jonsson JA37 viggen skala 1/8
            turbin Jetsmunt M100XBL

            Kommentar


            • #7
              En Gipsy Moth. Balsa bygge som ska ha en fyrtakts metanol motor. Ny Engelsk byggsats av klassisk kvalitet. Ca 1,5 m i spännvidd.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av No4 ; 2019-02-17, 22:35 .

              Kommentar


              • #8
                Jag håller på att bli sambo på "gamla" dar och har den fullständigt omätbara glädjen att få slåss om utrymmet på byggbordet med min blivande sambo Anna Grönvall. Hon är nyfiken på allt kul och har lärt sig flyga i vinter på rekordfart inomhus. Startade och landade själv i femte flygningen ni vet... Har nog glömt att berätta att det är svårt eller nått... Hur som hellst så bygger vi varsin Simplex från 1940 i 70% skala med elmotor. Drömmen är att vi skall kunna flyga lite formationsflygning i slutet på sommaren. Håll tummarna! /Tomas Leijon

                Kommentar


                • #9
                  Chocolate queen! Min idol!
                  MVH
                  //Bokis

                  Kommentar


                  • #10
                    Ursprungligen postat av No4 Visa inlägg
                    En Gipsy Moth. Balsa bygge som ska ha en fyrtakts metanol motor. Ny Engelsk byggsats av klassisk kvalitet. Ca 1,5 m i spännvidd.
                    När fan blir gammal så blir han religiös! Stiligt Jonas!

                    MVH
                    //Bokis

                    Kommentar


                    • #11
                      DSF 1.0m hangseglarebygge. Samtliga pluggar ska göras för hand . Jag pressar foam i formarna så man slipper skalet.

                      Kommentar


                      • #12
                        Några till bilder

                        Kommentar


                        • #13
                          Den däringa DSF seglaren skulle vara mums o få en liten byggtråd på! Hagbergarn`s Moth är också som klippt och skuren för det..
                          MVH
                          //Bokis

                          Kommentar


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Slagarda Visa inlägg
                            Bygger en Einar Jonsson JA37 viggen skala 1/8
                            turbin Jetsmunt M100XBL
                            Har du fler bilder från bygget? Skulle vara jättekul om du också ordnade en lite tråd om denna!

                            MVH
                            //Bokis

                            Kommentar

                            Arbetar...
                            X