Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Speedförberedelser.

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Speedförberedelser.

    Inför höstens rekordförsök så skall jag börja mäta in motorriktningen på min nya 10S-motorkombination. Det är rätt kritiskt med motorriktningen när man släpper lös 14kW+ Med rätt ond propellerstigning på en 3,5kg hal flygmaskin. Wish me luck!
    Bifogade filer

  • #2
    ..Jag vet en duktig kille på att kasta såna dära!
    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Hahaha, du menar den glada Göteborgaren som fick halv hjärtattack när jag gasade till varvid han tappade den rakt upp!????

      Kommentar


      • #4
        Just! Flinar inombords vid hågkomsten av denna episka händelse!
        MVH
        //Bokis

        Kommentar


        • #5
          "Rätt ond prop.stigning".... Ingen överdrift av det konstaterandet i alla fall.

          Kommentar


          • #6
            Häftigt så i princip har du en motor med vingar? ;-) Håller mig till lugnare saker nog.. raketer.
            Lycka till Tomas!

            Kommentar


            • #7
              Hej,
              Vad ligger rekordet på idag i den klass du skall försöka slå hastighetsrekord?
              Och vad heter klassen för ditt rekordförsök?

              Är det specialpreparerade LiPo batterier ni måste använda som klarar riktigt stora strömuttag?
              Eller finns accarna att köpa "från hyllan" så att säga?

              /Bo
              Karlstads MFK

              Kommentar


              • #8
                Hej Bo!
                Rekordkattegorin heter F175. Eldrift med endast en laddningsbar energikälla. Har för mig att det svenska rekordet är i storleksordningen 220 km/h. Mitt mål är att lyfta det rekordet till runt 400km/h. Jag har för avsikt att göra ett försök att även förbättra mitt gamla rekord i F145 (förbränningsmotor max 10cc) i denna klassen är mitt gamla rekord (sedan 1985) 276km/h. Målet där är att få upp det runt 340 km/h. Håll tummarna!

                Kommentar


                • #9
                  För de som inte har sett den så finns en liten filmsnutt från en av träningsflygningarna med 12S maskinen här:

                  https://youtu.be/_TJET5pojlk

                  Kommentar


                  • #10
                    Hur mäter man? Är det snitt på vissa varv runt bana eller hur funkar det?
                    Jäkligt intressant detfa och jag önskar dig lycka till och jag tror även du klarar dina mål då de verkar väldigt mmålmedveten och satsar ordentligt.
                    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
                    ESU deltagare och ESU administratör
                    https://www.autopartner.se/

                    Kommentar

                    Arbetar...
                    X