Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Nostalgibygge

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Nostalgibygge

    Jag kom över en trevlig liten flygmaskin i början av -90 talet, skicket var "värre än slitet" med en motorkåpa i trasor och större delen av maskinen helt indränkt i olja!

    Den fick en Webra 4-40 i nosen och användes flitigt under en hel sommar innan den gav upp, men vilken sommar????!

    Den trasiga kåpan lappade jag ihop och spacklade och målade, för att sedan göra en plugg o gjuta en ny, tyvärr hann den aldrig bli färdig medans jag hade planet.

    Nu, mer än 25, kanske 30 år senare hittade jag formen, kunde inte låta bli att gjuta en kåpa, någon som känner igen vad det är för maskin!?

    Peter

  • #2
    Tiger Moth

    Kommentar


    • #3
      Japp, helt rätt????!
      Pilot OK Modells lilla rackare, helt underbar,
      och ritningen finns för nerladdning på outerzone.co.uk,
      här ska byggas.....

      Peter

      Kommentar


      • #4
        Det blev ett litet uppehåll i bygget av "lilltigern, jag fick tillbaka en gammal flygmaskin som jag sålde för över 40 år sen, blev lite ivrig att skruva ihop den (även den en
        Pilot OK Model).
        Jag har fått lite dille på maskiner jag haft som ung,
        kanske nån medelålders kris?

        Lite har jag ändå gjort på tigern, kroppssidorna och några spant har jag vectoriserat, ska ladda upp en bit liteply i lasern under helgen och testa Klicka på bilden för större version

Namn:		IMG_20211004_113317_2.jpg
Visningar:	371
Storlek:		7,34 MB
ID:		17195
, trevlig helg på er alla, Peter

        Kommentar


        • #5
          Har nu lekt lite med lasern, har fått göra några små justeringar, och fler kommer ser jag, har missat hålen för motorfästena på andra spantet, men nu ser man iallafall vad det ska bli????!
          Nu dröjer det några dagar till nästa inlägg, ha det bra så länge, Peter
          Bifogade filer

          Kommentar

          Arbetar...
          X