Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Lätt att glömma Sterling

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Airfoil.

    Håller med Dig helt och hållet. Gamla byggsatser är ju bara för fina. De har liksom ett magiskt skimmer över sig, men be mig inte förklara det. Sedan att några kan vara riktigt jobbiga att bygga hör liksom till. Sterlings s.k. "Diecrunching" är ju ganska standard, men förändrar ingenting. Sterlings byggsatser blir ju ändå på något sätt magiska, om även smått infernaliska också. Kommer fortfarande ihåg Kanadensiska hobbybutiken där jag bodde. Man sålde även färdigbyggda skapelser byggda av lokala händiga (nåja) modellbyggare. Minns speciellt två "alster". En indier hade byggt en sorts lågvingad multikärra för .60 tvåtakt. Inget fel med det, förutom den skrovliga byggmetoden. Värst var att han hade limmat fast vingen på kroppen, ganska rejält också. Den blev föga förvånande inte såld. Ett annat "missfoster" var en Sterling Citabria. Byggsats med knepig passform på delarna, kombinerat med en byggare som tydligen hade tummen mitt i handen, och som inte begrep det här med finish egentligen. Minns inte hur många olika lappar i olika färger han använde som klädsel, men det var många. Han försökte även få till en bit "aluminiumklädsel" genom att plocka bitar från cigarettpaket. Den modellen blev aldrig såld den heller. Kanadensare tål inte vad sk-t som helst.

    Douglas

    Kommentar


    • #17
      Ursprungligen postat av Airfoil Visa inlägg
      Guuuudars skymning så söt den är! Och t.o.m. 4 tum större spännvidd än Sky Scooter.
      Måste skynda på att bygga färdig Hurrien.
      Veron Deacon.......jag kanske kan hjälpa till här....
      Skickade dig just ett PM....!

      /Bosse




      Ur Truedssons katalog 1959 (Deacon litet felstavat...)
      Klicka på bilden för större version  Namn:		Sky-Skooter o Deacon (Semo 1959).jpg Visningar:	0 Storlek:		73,9 KB ID:		14299
      ------------------------------------------------------------------------------------------

      EDIT 210122 / 13:40 /// Vet inte om mitt första meddelande fungerade, men nu har jag skickat det igen....!

      ------------------------------------------------------------------------------------------
      Senast redigerad av Bosse Jansson ; 2021-01-22, 13:40 .
      ...så där lagom vintage...

      Kommentar

      Arbetar...
      X