Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Ziroli DC 3

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Ziroli DC 3

    Ånnu en av Ivve Hallberg`s fantastiska byggen som jag lyckan att förvalta,flyger mycket bra och ser ännu bättre ut!
    Pulsen är ca 180 när den ska ner på backen igen,nervositet är en del av hobbyn?

    MVH
    //Bokis

  • #2
    Förmodligen mitt finaste minne än så länge under mina år som modellflygare. Åke som byggde kärran och står längst till höger gick tyvärr bort för en tid sedan men minnet av honom och hans modeller lever kvar hos samtliga som närvarade när vi flög dem.
    Senast redigerad av Kalle rc9 ; 2019-03-07, 17:06 .

    Kommentar


    • #3
      DC-3 är speciell,din bild är jättefin!
      MVH
      //Bokis

      Kommentar


      • #4
        Jag gillar DC-3 skarpt. :-) Flyger en HK friggo dock (som flyger bra faktiskt) och har inte ens börjat bygga min Top Flite (som ska bli kopia på en lokal DC-3a som kraschade 1963), ändå söker jag efter en till DC-3 (ville göra en kopia på Mikey McBryan/Plane Savers C-FDTD)...

        Ivves Ziroli-bygge är tokläcker! Får vi se en film på när den flyger 2020? :-) Är inte förebilden till salu om jag minns rätt?

        Kommentar


        • #5
          Förebilden är såld o lev. till Kina,det fins lite nyare filmer på den när den jag har flygs, Zirolin är så pass stor så den känns rätt i luften och på backen,har flugit de mindre,den enda som är ok enl. lilla mig är ESM:s ,har den med och den flaxar ypperligt..Gör som "jaka",bygg din attans lätt så blir TF:s jättefin den med.. De små jag har flugit med har varit åt det tyngre hållet dessvärre,då är den sisådär..
          MVH
          //Bokis

          Kommentar


          • #6
            Tack Bokis för tipsen, ska tänka lätt när jag bygger, har inte ens bestämt mig för el eller 4-takt metanol med Twinsync. Men lär säkert köpa en större i framtiden. :-)
            Förutom Zirolis 3,5m är det inte lätt hitta kit som är mindre, ESM-2,7m är ju rätt överkomligt (skulle gärna köpa en sån om jag hittade en, bara för att måla som DTD och flyga). Kit Cutters har en 2,36 m. Sturlas är väl 3,6m. Yke Rusticus har designat en 4,2m.

            Kommentar

            Arbetar...
            X