Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Jumper

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Jumper

    Är det någon som har erfarenhet av Jumper sändare
    Funkar de bra att binda mot olika fabrikat och har de bra räckvidd
    Kvaliteten hur är den
    Verkar vara mycket radio för pengarna eller ska man lägga till och köpa en från de stora fabrikaten för betydligt mer pengar

  • #2
    Dina plan, dina pengar Jag har dock sett ännu billigare radio från Hobbyking fungera fint i flygsammanhang, den är förvisso ett aber att programmera.. men den fungerar. Oavsett är det en radio jag inte hade använt till dyrare/större kärror.. Men, kanske till inomhusplankor.
    Jumper vad jag förstått är också en radio i lägre prisklassen, och den fungerar säkerligen ypperligt. Men, inte heller den hade jag själv kört till finare kärror.

    När jag väljer radio, så kollar jag dels efter om det finns i Sverige, tillgång till service och garantier. Jag vill inte behöva gå in i radion för att ordna något, utan där skall tillverkaren ordna upp det. Själv kör jag Spektrum av vana, och gillar det systemet. Jag litar tillräckligt på det märket, att jag kör det i turbinkärra.
    Men, det hade lika gärna kunnat bli Futaba, Jeti, Graupner eller något av de andra lite större märkena, just för att jag litar på att dem har koll på sakerna, och kvalitén överlag är bättre.

    Men!, var och en kör sitt race och väljer vad den själv vill. =) Köp Jumper och testa.. fungerar det så kör på.
    Har du lagt mycket pengar på planet, så kanske du skall lägga mer på radion också.

    Kommentar


    • #3
      Har kört en liten Jumper T12 under ca: 1 års tid som min 2:a sändare och som inomhusflyg-sändare. Hittills inga problem med mottagare ifrån Spektrum, FrSky och Assan. Har bl a kört "fullstora" BNF-kärror ifrån E-Flite med sändaren men som Kenneth säger så är nog även jag en aning skeptisk till att köra något dyrbarare kärror med detta koncept - alltså Multimodulen som klarar en mängd sändarprotokoll. Kanske en onödig oro över allt "nytt" för utvecklingen av denna programvara har trots allt pågått under rätt många år.
      Sändaren f ö ger ett rätt gediget intryck - i mina ögon klart bättre "kvalitetskänsla" än t ex de billigaste Spektrum-sändarna. Och T16-sändaren ger ju ett ännu bättre intryck men den har otvivelaktigt haft en del bekymmer med främst dåligt fastsatta kablat mellan de interna elektronik-modulerna såvitt jag förstått av det jag läst. Och numera är ju Jumper med officiellt i OpenTX vilket dom inte var initialt.
      Sen skall man inte glömma att det också finns en mängd nöjda ägare men det är som vanligt de missnöjda som hörs.
      Roger

      Kommentar


      • #4
        Jumpern kom väl för att ersätta en massa billiga handkontrollers till multikoptrar.
        Jag har haft en 7a i ett par år utan att ha haft några problem alls men enbart kört spektrumprotokoll.
        Jag är riktigt nöjd med att telemetri funkar så enkelt.
        På nyårsflyget såg jag två kompisar med nya 16 som har pratande telemetri och prat så att man vet vilka eventuella switchar man ställer om.
        De flyger även bränslemodeller utan problem.
        Det är nog mycket för pengarna men helt olikt att programmera.
        Väldigt logisk när man har förstått tänket.
        www.modellflygnytt.se/mv.html

        Kommentar

        Arbetar...
        X