Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Det puttrar i idegrytan......

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Det puttrar i idegrytan......

    Jag misstänker att nästan alla har ofullbordade projekt liggande, som först "måste färdigställas innan något nytt påbörjas".......
    Och det har även jag, det måste erkännas.....
    Men trots det har jag inte kunnat avhålla mig från att börja skissa på ett nytt bygge, denna gång en Pietenpol Air Camper i ett ganska blygsamt format. Spännvidden blir 82 cm, och tanken är att den skall kunna flygas "litet varsomhelst" på begränsade ytor, och vara lättransporterad och praktisk.

    Jag har utgått från en treplansskiss ur en tidskrift, som förstorats 3,9 gånger, och här har det mätts ritats och suddats om vartannat, tills jag succesivt fått klart för mig hur bygget skall gå till, vilka material som skall väljas, osv....
    För att modellen inte skall bli en "tegelsten" och för att den skall hålla att ta i, blir det ingen superskalamodell, utan mera s.k. ständ-off-skala, där jag tillåtit mig att ta ut svängarna litet i förenklingssyfte. Men den skall definitivt gå att känna igen som en Aircamper.....
    Och, den blir eldriven (ett nytt och ganska outforskat område i min värld...)

    Snart är denna inledande "framvärkning" framme vid den punkt där jag antingen "arkiverar" skisserna, eller tar språnget och sätter igång.....och då kanske jag måste utfärda en "byggtrådsvarning".......

    Mäta, rita, sudda, fundera........
    Klicka på bilden för större version

Namn:		Aircamper, skisser.jpg
Visningar:	336
Storlek:		405,0 KB
ID:		8335


    Finns här fler bubblande visioner.....?


    /Bosse
    ...så där lagom vintage...
Arbetar...
X