Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Text-gräns 10 000 tecken !?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Text-gräns 10 000 tecken !?

    På gamla sajtens byggforum hade jag kommit halvvägs på en tråd om beräkna, konstruera och bygga ett helt eget plan. Idag upptäckte jag att den sajten var stängd så jag skrev en ny tråd på denna nya sajt. När jag hållit på några timmar så tryckte jag på sänd-knappen och då kom ett meddelande upp att jag hade passerat gränsen 10.000 tecken, jag hade skrivit drygt 33.000 tecken plus lagt in ett flertal bilder. Så hela arbetet var för gäves. Det förvånar mig, en gräns för antal tecken!? Tecken tar ju ingen plats i en dator, bilder är skrymmande. Men det sades inget om en gräns för bilder.

    Således, vad man kan införa vad gäller byggtrådar på detta forum är hur man sätter ihop ARF-er från Kina, om man berättar kortfattat, och det är förståeligt eftersom det nästan uteslutande är kinesiska ARF-er som gäller idag. Det är synd, för vad man får lära sig är bara att ett flygplan har vingar fram och bak på en kropp med en motor fram som drar. Men kunskaper om varför planet ser ut som det gör och uppför sig som det gör det tycks ingen vilja ha idag. Synd!

  • #2
    Det finns en massa mer eller mindre konstiga begränsningar på allt som är s.k default ,inställt från början när man köper forummotorn och som är till för att spara utrymme på servrar vilket inte är något problem här vad jag har förstått..Trasslet är att hitta dessa och ta bort dem,jag vidarebefodrar detta till Admin så ska det nog fixa sig, Bilderna,som du nämner,bad jag Admin och höja storleken på från början för det är ett "känt" problem men detta hade jag inte en aning om..
    Och att ingen är intresserad av det sista du nämner håller jag inte riktigt med om men vi tycker alla olika!
    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Klart att vi är intresserade.

      Det går ju också att dela upp texten i flera inlägg. Gränsen på 10000 tecken är väl ca 3st A4 sidor helt fyllda med text? Det borde väl räcka per inlägg trots allt....

      Kommentar


      • #4
        Det går ju också att dela upp texten i flera inlägg.
        Javisst, och nu är man ju också förberedd. Helt acceptabelt så långt.

        Men, finns här någon teckenräknare (som jag mycket väl kan ha missat...), eller är man rökt när man väl får veta att man "trampat över"...? I så fall mindre kul, när man lagt ner massor av tid på skrivande....
        ...så där lagom vintage...

        Kommentar


        • #5
          Det enklaste och säkraste om/när man skriver mer än en hel A4 sida med text, är nog att använda en vanlig text editor och sedan göra copy+paste för ett inlägg här?

          Kommentar

          Arbetar...
          X