Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Dsm2 / dsmx

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • #16
    Cox - man "hör" så mycket...
    Roger

    Kommentar


    • #17
      Bosse
      Jag har testat ute en gång med en Bixler på hang, inga problem. Owe Carlsson i Blekinge flyger/flög Blue Phoenix i Oldtimer SM för några år sen med den sändaren, o så vitt jag minns hade han den fortfarande i somras på Ripalägret. Jag har bara några små "inomhusmottagare", och dom klarade 300 m på hanget utan problem. Jag har inte haft några problem inomhus heller med 3-4 modeller i luften samtidigt.

      Kommentar


      • #18
        Ursprungligen postat av mcregor Visa inlägg
        Cox - man "hör" så mycket...
        Roger
        Javisst är det så, men då har i alla fall varningen förts fram.

        De duger säkert till några billigare depronsaker, men inget som man bör sätta i någon som man värderar lite högre, eller som kan orsaka en större skada vid tappad kontroll.

        Kommentar


        • #19
          Cox - men nu var ju inte frågan i denna tråd baserad på att köra sändaren i nån större kärra utan i små-kärror. Sen sprids det gärna "sanningar" som man själv tror på oavsett om de är sanna eller inte.
          Roger

          Kommentar


          • #20
            Just nu lutar jag åt att ge Orange-sändaren en chans.
            Och inte ens den billiga Spektrum DXe är avskriven från listan än....den verkar ju ha allt som behövs, förutsatt att inställningarna görs hemma vid PC:n, och det är tveksamt om jag någonsin kommer att behöva byta modellminne på fältet (Jag har fortfarande "bara" en osmart telefon som eldas med metatabletter, och det är självvalt)

            Jag har dock inte bråttom med det här beslutet, så det här får "värka" vidare ett tag, och under tiden har jag nu lagt ut en köpes-annons, i hopp om att hitta något bättre begagnat.....

            Tack för alla synpunkter...!...och kom gärna med fler...!

            /Bosse

            ...så där lagom vintage...

            Kommentar

            Arbetar...
            X